چگونه آزادکاری موفق باشیم

دوشنبه ، 11 خرداد 1394 ، 10:26
بانکی دات آی آر: آزادکار(Freelancer) به کسی گفته میشود که در آن واحد بصورت مستقل با چند شرکت یا موسسه کار میکند. برای مثال روزنامه نگاری که برای چند نشریه مقاله مینویسد یا عکاسی که برای چندین روزنامه عکس برداری میکند.

یافتن راه خود بعنوان یک آزادکار پرمشغله میتواند مهارت آمیز و زیرکانه باشد. بین اینکه نام آزادکار داشته باشید و اینکه جریان مداومی از مشتریان بصورت مستمر سفارش کار به شما بدهند، راهی آزادکاری چندان اسان نیست!
در اینجا 5 راه برای موفقیت در آزادکاری ارائه میگردد_با استفاده از این راهها، از آزادی، انعطافپذیری و منفعت آزادکاری بهره مند شوید:
اجتماعی شوید
تا اینجا تنها در شبکه های اجتماعی و با پست کردن عکسهایی از خود و یا خانواده تان، فعالیت اجتماعی داشته اید. بعنوان یک آزادکار، باید تنظیماتی حرفه ای تر درخصوص استراتژی رسانه های اجتماعی خود داشته باشید. در ابتدا، برای کسب و کار خود صفحه ی فیس بوک و یا توییتر ایجاد کنید. در صفحه ی Linkedin خود نیز بازنگری کرده و با تمرکز بر آزادکاری در آن اصلاحاتی اعمال کنید.
رزومه ی خود را دوباره تدوین کنید
تاکنون رزومه تان تمامی کارهایی که برای شرکتهای مختلف انجام داده اید را شامل میشد. اگر مشتریان آزادکاری میخواهید، باید رزومه ی خود را حول کاری که بعنوان آزادکار انجام میدهید، مجددا طراحی کنید. نهایتا، مشتریان میخواهند نمونه هایی از کار کنونی شما را ببینند، تا تشخیص دهند که چه کاری میتوانید برایشان انجام دهید.
جایی برای عرضه ی کارهای خود ایجاد کنید
برای حفظ مخاطبان بعنوان مشتریان آینده، باید نمونه هایی از کار خود را نشان دهید. درعوض یک مغازه، باید وبسایتی داشته باشید تا مهارتها و خدمات خود را در آن به نمایش بگذارید. اگر قادر به این کار نیستید، راههای ساده ای برای ارائه ی آثارتان وجود دارد. وبسایتهایی مانند Squarespace or About.me  میتوانند کمک شایانی به شما بکنند.
برای خود تبلیغات بیابید
مثلا خودتان براین باورید که در بازاریابی بسیار تبحر دارید، اما مشتریان بالقوه ی شما این را نمیدانند. بهمین دلیل است که باید از سوی مشتریان پیشین تان ارجاع و تبلیغ برای کار خود بیابید. یکی راه ساده برای انجام این کار نوشتن تصدیق نامه ای  کوتاه در وبسایت تان توسط مشتریان است، یا اینکه در پروفایل Linkedin یا فیس بوک بابت کاری که برای یک مشتری انجام داده اید از شما تشکر بعمل آید. هر ارجاع و تبلیغی که مشتریان برایتان انجام دهند، کمک بزرگی میکند که شما در زمینه ی کاری خود بعنوان یک متخصص جا بیافتید.
از فرصت تبلیغ برای خود استفاده کنید
از ایستادن در صف یک فروشگاه تا بردن فرزندانتان به مدرسه، هرگر نمیدانید که کجا قرار است مشتری بعدی خود را بیابید. اینکه بتوانید مهارتها، خدمات و تجربه ی کاری پیشین خود را برای مشتریان بالقوه در هنگام مناسب تبلیغ و توضیح دهید، بسیار مهم است.

آزادکار بودن یکی از بهترین راهها برای دستیابی به تعادل در زندگی کاری است. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که گامهای کوچکی در این راستا برداشته و در صدد آزادکاری طولانی مدت و موفق خود باشید.

منبع: Careeralism

مترجم: مهرداد دستورانی

► 4 راه که بصورتی موثر "نـــه" بگوییم
چگونه با رییس بد خود کنار آمده و کار کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر