امشب آیفون جدید چه شکلی خواهد بود؟

چهارشنبه ، 18 شهریور 1394 ، 12:21

بانکی دات آی آر: شرکت اپل قرار است چهارشنبه ۱۸ شهریور (۹ سپتامبر) از نسل بعدی آی‌فون و مجموعه‌ای از گجت‌های دیگر رونمایی کند. چند سالی است که اپل در شهریورماه رویدادی را برای معرفی محصولات جدیدش برگزار می‌کند. امسال نیز همه منتظرند تا در موعد مقرر با آیفون‌های جدید ملاقات کنند. اما داستان فرداشب تنها به آیفون خلاصه نمی‌شود.

به گزارش دیجی کالا، ه احتمال زیاد فردا علاوه بر «آی‌فون 6S» و «آی‌فون 6S پلاس»، شاهد یک آیپد غول‌آسا با نام احتمالی «آی‌پد پرو» و همچنین «آی‌پد مینی 4» خواهیم بود. مدل بعدی Apple TV‌ و معرفی قابلیت‌های جدید iOS 9 از دیگر مواردی هستند که احتمالا با آن‌ها روبرو خواهیم شد.

‌‌‌   ‌‌

ما در ادامه‌ی این نوشته، جدیدترین و قابل‌اعتمادترین شنیده‌ها را در مورد آی‌فون‌ها و آی‌پدهای بعدی، به طور خلاصه بازگو می‌کنیم.

(تصاویر استفاده‌شده در این مقاله، ربطی به محصولات نهایی آی‌فون 6S، آی‌فون 6S پلاس، آی‌پد پرو و آی‌پد مینی 4 ندارند.)

‌‌‌

آی‌فون 6S و آی‌فون 6S پلاس

فردا اپل از دو آی‌فون 6S‌ و 6S پلاس رونمایی می‌کند. این دو دستگاه نسبت به نسل قبلی، دوربین بهتری خواهند داشت. در ضمن احتمال به‌کارگیری قابلیت «فورس تاچ» در این گوشی‌ها بسیار زیاد است.

جمع‌بندی شنیده‌ها تا این لحظه:

پردازشگر A9

رم دو گیگابایتی

دوربین بهبودیافته‌ی ۱۲ مگاپیکسلی

قابلیت «فورس تاچ» (Force Touch)

طراحی مشابه آیفون 6

بدنه‌ی آلومینیومی مستحکم‌تر در برابر خمش

بهبود حسگر اثر انگشت «تاچ‌ آی‌دی» (Touch ID)

رنگ‌ها: طلایی، رز گلد، نقره‌‌ای و خاکستری فضایی

 

در چند ماه اخیر شایعات ضدونقیضی در مورد آی‌فون‌های جدید شنیدیم. تا این لحظه بسیاری از آن‌ها منتفی شده‌اند. آن‌چه امروز می‌دانیم این است که اپل در ادامه‌ی رویکرد پارسال، امسال هم آی‌فون را در دو اندازه معرفی می‌کند. تقریبا مطمئن هستیم که اسم گوشی‌های جدید «آی‌فون 6S» و «آی‌فون 6S پلاس» است. با این حال، اگر نسخه‌ی پلاس، نام ساده‌تر و کوتا‌ه‌تری داشت، خوشحال می‌شدیم!

اکنون شهریور است و این موقع از سال اپل از نسخه‌ی S آیفون رونمایی می‌کند. ازآنجایی‌که با نسخه‌ی S روبرو هستیم و آیفون 6 تازه طراحی مجدد شده، بنابراین نباید انتظار تغییرات ظاهری زیادی در 6S باشیم. بیشتر تغییرات نسل بعدی آی‌فون به بهبود عملکرد دستگاه مرتبط خواهد بود.

اندازه‌ی نمایشگرها همچنان ۴/۷ و ۵/۵ اینچی است. خبرهای موثقی وجود دارد که اپل امسال آی‌فونی با رنگ رز گلد (Rose Gold) هم معرفی خواهد کرد. همچنین تایید شده که در ساخت آی‌فون‌های جدید از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ استفاده می‌شود. این نوع آلومینیوم در برابر خم شدن استقامت بیشتری دارد.

از مهم‌ترین مشخصات فنی آیفون‌های جدیدی هم می‌شود به پردازشگر A9، دو گیگابایت رم، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوی 4K و دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد.

در کنار به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری معمول، یک مشخصه‌ی جذاب با نام «فورس تاچ» (Force Touch) به آی‌فون‌ها اضافه می‌شود. ‌پیش‌تر، اپل از این قابلیت در «اپل واچ» استفاده کرده بود. گویا تکنولوژی به کار رفته در آیفون برای تشخیص میزان فشار روی صفحه نمایش، 3D Touch Display نام دارد. با استفاده از این تکنولوژی آی‌فون جدید می‌تواند سه نوع فشار مختلف را روی صفحه نمایش شناسایی کند.

گفتیم که آی‌فون‌های جدید همان طراحی آی‌فون‌های 6S و 6S پلاس را دارند؛ اما یک نکته وجود دارد: به‌خاطر استفاده از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ در بدنه‌ی دستگاه و همچنین به کارگیری قابلیت فورس تاچ در نمایشگر، چند میلی‌متری به ضخامت آی‌فون‌ها اضافه شده. این تفاوت بسیار ناچیز است. برخی از منابع خبری گفته‌اند که 6S و 6S پلاس فقط ۰/۲ میلی‌متر از مدل‌های قبلی‌شان ضخیم‌تر هستند. اگر داستان به این‌صورت باشد، به شما قول می‌دهیم که نمی‌توانید با چشم تفاوت ضخامت آن‌ها را تشخیص دهید


آی‌پد پرو

اپل نسخه‌ی بزرگ‌تر «آی‌پد ایر» خود را طراحی و تولید کرده. این تبلت، احتمالا «آی‌پد پرو» نام خواهد داشت. این تبلت با صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی‌اش به پردازشگر A9 مجهز است.

جمع‌بندی شنیده‌ها تا این لحظه:

صفحه نمایش ۱۲/۹ اینچی با رزولوشن بالا

پردازشگر A9

رم دو گیگابایتی

قلم استایلس (به‌صورت آپشنال)

حسگر اثر انگشت «تاچ‌ آی‌دی» (Touch ID)

درگاه‌های USB 3.0

‌‌

 

اپل تصمیم گرفته تا تنوع آی‌پدهای خود را گسترش بدهد. با توجه به تغییر ذایقه‌ی کاربران و تمایل آن‌ها به استفاده از دستگاه‌هایی با نمایشگرهای بزرگ، اپل به سراغ تولید یک آی‌پد ۱۲/۹ اینچی رفته.

تا پیش از این ما «آی‌پد ایر 2» با نمایشگر ۹/۷ اینچی و «آی‌پد مینی 3» با نمایشگر ۷/۹ اینچی را دیده بودیم. حالا نوبت به بزرگ‌ترین آی‌پد اپل یعنی آی‌پد پرو رسیده. این تبلت نمایشگری ۱۲/۹ اینچی دارد. اما به‌خاطر داشته باشید که نام نهایی این محصول قطعی نیست. تا این لحظه اکثر رسانه‌ها از این دستگاه با نام آی‌پد پرو یاد می‌کنند. برخی منابع هم از احتمال معرفی این آی‌پد با نام «آی‌پد ایر پلاس» خبر داده‌اند. اطلاعات دقیقی در مورد این دستگاه در دسترس نیست. با این حال اکثر شایعات بر روی چند چیز اتفاق نظر دارند. اول این‌که این تبلت، هم از لحاظ ظاهری و هم فنی خیلی شبیه به آی‌پد ایر 2 است. این آی‌پد احتمالا دو گیگابایت رم دارد و از حسگر اثر انگشت هم بهره می‌برد. دوم این‌که این تبلت با دو وسیله‌ی جانبی کیبورد و استایلس به بازار عرضه می‌شود؛ گرچه این دو مورد به احتمال زیاد به‌صورت آپشنال فروخته خواهند شد.

آی‌پد پرو به چهار بلندگو مجهز است و احتمال به‌کارگیری درگاه USB 3.0 هم در این دستگاه زیاد است. برخی منابع از رزولوشن بالای نمایشگر این تبلت خبر داده‌اند. تا این ‌لحظه ما فکر می‌کنیم که این تبلت، صفحه نمایشی با رزولوشن 2732 در 2048 داشته باشد؛ این رزولوشن تراکم پیکسلی 264ppi را برای آن به همراه دارد.

به احتمال زیاد پیش فروش آی‌پد پرو از مهرماه آغاز می‌شود و اپل آن را در آبان به شکل رسمی راهی بازار می‌کند.

‌‌‌   ‌‌

► امشب رونمایی از آیپد مینی ۴
LeWeb Startup ؛ رقابت بین پروژه های نوآورانه الکترونیکی ◄

مطالب مرتبط
بنر