عرضه ی جدیدترین دستگاه هوشمند مایکروسافت

سه شنبه ، 7 مهر 1394 ، 14:42
بانکی دات آی آر: جدیدترین نسخه تبلت-لپ تاپ مایکروسافت، موسوم به "سرفیس پرو3"( Surface Pro 3)  اخیرا در اروپا به بازار عرضه شده است.
این نسخه جدید در پی فروش بسیار کم اولین "سرفیس" طراحی شد. این دستگاه هوشمند 798 گرم وزن دارد و صفحه نمایش آن 12 اینچ است.
ششصدهزار دستگاه از مدل اولیه موسوم به "سرفیس پرو 2" در کل جهان به فروش رفت، در حالیکه آی پد، شانزده هزار دستگاه فروخت.
مایکروسافت امیدوار است با افزودن "داکینگ استیشن"( Docking Station) یا جایی برای اتصال به این دستگاه، بتواند به نتایج بهتری دست پیدا کند. این وسیله جنبی برای اتصال و شارژ کردن لپ تاپ و همچنین نمایشگرهای اچ دی، سیستم های صوتی، کیبورد و چاپگر به کار می رود.
یکی از نکته های برجسته "سرفیس پرو 3" قلم آن است که با آن می توان بر روی نمایشگر یادداشت کرد. این قلم احساس نوشتن روان و واقعی را در کاربر ایجاد می کند.
همچنین می توان با فشردن دکمه موجود بر روی قلم، نرم افزار "وان نوت" را حتی زمانی که لوح در حالت خواب (یا اسلیپ) است، اجرا کرد
باب او دانل(Bob O’Donnell)، تحلیلگر در مرکز پژوهش "تکنالیسیس"(TechAnalysis) معتقد است این دستگاه، دسترسی به همه خدمات مایکروسافت را ممکن می کند. او می گوید: "سرفیس، یک دندانه در کل چرخه سخت افزار مایکروسافت است و به کاربر اجازه دسترسی به همه خدمات مایکروسافت را می دهد. مانند آفیس، اسکایپ، بینگ، وان درایو و وان نت. مایکروسافت در نظر دارد کاربران آی پد و تلفن های آندروید را نیز پوشش دهد".
قیمت "سرفیس پرو 3" از ششصد یورو شروع می شود و قیمت مجهزترین آن به 1500 یورو می رسد. به نظر تحلیلگری دیگر، گرانی این دستگاه نقطه ضعف آن است.
مدیر پژوهش دستگاه های مصرف کننده در "کارنت آنالیسیس"( Current Analysis) می گوید: "برای داشتن یک محصول قوی، با قابلیت حمل راحت و بسیار سبک باید پول هنگفتی خرج کرد. ولی اگر فقط به دنبال یک لوح رایانه سبک و نازک هستیم، دستگاههای بسیار ارزان در بازار وجود دارد".
در هر حال به نظر می رسد دستگاه های دو منظوره ای که هم بعنوان تبلت و هم بعنوان لپ تاپ از آنها می توان استفاده کرد محبوبیت بسیاری در میان کاربران دارند.

برگرفته از forbes

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► دیدگاه مدیر تسلا درباره دیزل
نقشه گذاری کره زمین با دقتی بالاتراز GPS ◄

مطالب مرتبط
بنر