بانك انصار بزرگ‌ترين بانك خصوصي خواهد شد

دوشنبه ، 13 مهر 1388 ، 15:39


 

مديرعامل موسسه مالي و اعتباري انصار وجود 600 شعبه در سطح كشور را تضمين‌كننده فعاليت موفق بانك انصار پس از شروع به كار دانست.

غلامحسن تقي‌نتاج  با اشاره به تلاش‌هاي سه ساله اين مجموعه براي كسب مجوز بانك از سوي بانك مركزي و مطابقت با ضوابط اظهار كرد: اميدواريم پس از پذيره‌نويسي سهام تا پايان امسال بانك انصار تشكيل شود. 30درصد سهام به صورت عام عرضه مي‌شود.

وي افزود: منتظر نامه بانك مركزي به اداره ثبت شركت‌ها هستيم تا افزايش سرمايه 200 ميليارد توماني محقق شود. در حال حاضر سرمايه بانك 150 ميليارد تومان است و مشكلي براي افزايش سرمايه تا 200 ميليارد تومان وجود ندارد. مدارك ما براي ارائه به اداره ثبت‌ شركت‌ها و ثبت به عنوان شركت سهامي عام آماده است و پس از آن مقدمات لازم براي عرضه سهام موسسه در بورس را فراهم مي‌كنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه پس از بانك شدن ملزم به رعايت نرخ سودها هستيد و در اين صورت ممكن است مزيت فعلي خود را به ساير بانك‌ها و موسسات از دست بدهد گفت: سودآوري و فعاليت‌هاي يك بانك يا موسسه اعتباري تنها منحصر به جمع‌آوري پول و ارائه تسهيلات نيست. اعتبار موسسه با تبديل شدن به بانك افزايش مي‌بايد و حتي اگر سود سپرده‌ها هم كاهش بيابد مشتريان به دليل افزايش اعتبار همچنان به سپرده‌گذاري خود ادامه مي‌دهند.

مديرعامل موسسه مالي و اعتباري انصار ادامه داد: از سوي ديگر توسعه خدمات و فراهم شدن امكان ارائه خدمات حساب‌هاي جاري، صدور ضمانت‌نامه و خدمات ارزي و گسترش خدمات الكترونيكي مي‌تواند نقش زيادي در سودآوري بانك داشته باشد. به عنوان مثال در شيراز طرح پرداخت الكترونيك خدمت شهري را داشتيم و درصدد گسترش آن در بقيه كلان‌شهرها هم خواهيم بود چون زيرساخت‌هاي آن موجود است.

نتاج افزود: با اينكه از نظر زماني بانك انصار دهمين بانك خصوصي كشور خواهد بود. به اعتقاد من بانك انصار بزرگ‌ترين بانك خصوصي خواهد شد چرا كه سهام‌داران آن كاملا غيردولتي هستند و وجود 600 شعبه در ابتداي كار موفقيت ما را تضمين خواهد كرد.

وي سود سال 87 موسسه مالي و اعتباري انصار را 15 ميليارد تومان عنوان به پرداخت4200 ميليارد تومان تسهيلات در سطح جامعه اشاره كرد و گفت: عمده تسهيلات ما در بخش خانوارها پرداخت شده و هدف‌گيري ما پرداخت تسهيلات عمده نبوده است.

نتاج همچنين ميزان معوقات موسسه مالي و اعتباري انصار را دو درصد اعلام كرد.

منبع: پول نیوز

► استخدام در صرافی بانک پاسارگاد
رتبه اقتصادی ایران در بین 14 کشور خاورمیانه ◄

مطالب مرتبط
بنر