باند سرقت میلیاردی با یک زمین خوردن لو رفت !

سه شنبه ، 21 مهر 1388 ، 10:30

 

سارق تبهكار بعد از فرار باندي را تشكيل داد كه در مدت كوتاهي نزديك به 3 ميليارد تومان سرقت كردند، اعضاي اين باند كه در گروه‌هاي چند نفره اقدام به سرقت از مشتريان بانك‌ها مي‌كردند با قمه و چاقو به طعمه‌هاي خود حمله ور مي‌شوند و آ‌نها را زخمي مي‌كردند.

چهارم ارديبهشت سال گذشته، وقتي سارق جواني هنگام سرقت از بانكي در ميدان خراسان، به زمين خورد و تلفن همراهش روي زمين افتاد، خودش هم نمي‌توانست باور كند كه اين اشتباه او، راز بزرگ‌ترين باند سرقت از بانك‌هاي تهران را خواهد گشود و ده‌ها سارق ديگر را نيز به دام خواهد انداخت.

با پيدا شدن گوشي اين سارق دستپاچه، ماموران اداره 18 پليس آگاهي تهران اقدام به بررسي شماره تماس‌هاي جوان سارق كردند و سارق سابقه‌داري به‌نام اسماعيل شناسايي شد.

با شناسايي اين مرد تبهكار، كارآگاهان از طريق بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار، به سرعت مخفيگاه وي و پاتوق‌هايش را تحت كنترل قرار دادند.

چهارم خرداد ماه، درست يك ماه بعد از پيدا شدن تلفن همراه در بانك ميدان خراسان، ماموران در جريان ملاقات اسماعيل با همدستان خود قرار گرفتند و دريافتند كه آنها در مخفيگاهي درميدان خراسان براي طراحي نقشه سرقت‌هاي بعدي دور هم جمع مي‌شوند، با محاصره اين مخفيگاه، تمامي اعضاي باند شناسايي شده و سايه به سايه تحت تعقيب قرار گرفتند.

دومين روز تيرماه در حالي كه تمامي اعضاي باند و مخفيگاه‌هاي آنها شناسايي شده بود با دستور قضايي داديار شعبه يكم دادسراي جنايي تهران، در چندين عمليات همزمان در مناطق خزانه، مشيريه، ميدان خراسان، پيروزي و نبرد، اسماعيل (سردسته باند) و تمامي همدستان وي و 25 مالخر دستگير شدند اما يكي از اعضاي باند به نام مسعود كه برادرش هم جزو دستگير شدگان بود، موفق به فرار شد.

آشنايي از نوع معتادي

با دستگيري اعضاي اين باند آنها با اعتراف به سرقت از مشتريان بانك‌ها ادعا كردند با اسماعيل، يحيي و سامان (به‌عنوان سردسته‌هاي باند) و ساير همدستانشان در جريان خريد و فروش مواد‌مخدر آشنا شده‌اند و از آن به بعد در گروه‌هايي كه آنها سازماندهي‌‌اش را برعهده داشتند، اقدام به گيشه زني مي‌كردند و در قبال سرقت‌ها سهمي از پول به دست آمده بين آنها تقسيم مي‌شد.

280 شاكي

با دستگيري سارقان گيشه زن، 280مالباخته كه در مناطق جنوب و مركز تهران در ميدان خراسان، خيابان كريم خان‌زند، ميدان هفت تير، يافت‌آباد، راه‌آهن، منيريه، وليعصر، ميدان شوش، افسريه، پيروزي و... مورد سرقت قرار گرفته بودند، شناسايي شدند كه ارزش مالي سرقت‌هاي انجام شده از آنها، نزديك به 2ميليارد تومان تخمين زده شد.

باند سارق فراري

درحالي‌كه تعداد زيادي از اعضاي باند دستگير شده بودند، مسعود (تبهكار فراري باند) پس از گذشت مدتي در حالي‌كه احساس مي‌كرد آب‌ها از آسياب افتاده به سراغ تبهكاران سابقه‌دار رفت و اقدام به سازماندهي گروه جديدي از سارقان گيشه‌زن بانك‌ها كرد.

با تشكيل اين باند، سارقان كه تا‌كنون تنها در جنوب و مركز تهران دست به سرقت مي‌زدند، يكباره محدوده سرقت‌هايشان را به همه مناطق تهران گسترش دادند و به اين ترتيب ده‌ها سرقت را در مناطق تهرانپارس، هفت‌تير، سهروردي، پيروزي، نبرد، افسريه، ميدان آقانور، خيابان ري، خراسان، ستارخان، گيشا، وليعصر، آزادي، آرياشهر، خاني آباد، سه راه آذري، طالقاني، شهيد بهشتي، شهيد مطهري و... رقم زدند.

درحالي‌كه با دور تازه سرقت‌ها، تيم‌هاي گشت پليسي بررسي‌هاي گسترده‌تري را براي دستگيري اعضاي باند جديد آغاز كرده بودند، دستگيري چند سارق گيشه زن به‌صورت جداگانه در خيابان‌هاي سعدي، صفاري، جمهوري و... سرنخ‌هاي جديدي را در اختيار پليس قرار داد.

در اين مرحله كارآگاهان با بازبيني فيلم‌هاي دوربين‌هاي مداربسته بانك‌ها متوجه شدند سارقان دستگير شده با يكديگر در ارتباط بوده‌اند و به اين ترتيب عمليات اطلاعاتي پليس براي دستگيري سردسته اصلي باند كه تحقيقات نشان مي‌داد مسعود ( عضو فراري باند قبلي) است آغاز شد و ماموران در آخرين‌روزهاي شهريورماه موفق شدند مسعود و همدستانش را كه باند جديد را ايجاد كرده بودند دستگير كنند.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: با دستگيري اعضاي اين باند، آنها تا‌كنون به بيش از 400 فقره سرقت اعتراف كرده‌اند كه با اقدامات پليسي تاكنون 150 مالباخته شناسايي و به اداره هجدهم پليس آگاهي دعوت شده‌اند.

وي در ادامه با بيان اينكه ارزش تقريبي اموال مسروقه در حدود 3 ميليارد تومان برآورد مي‌شود، افزود: تحقيقات براي شناسايي ديگر مالباختگان و تعيين دقيق ميزان اموال مسروقه ادامه دارد.

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: براي شناسايي متهمان از سوي مالباختگان، قاضي هاشيمان، داديار شعبه يكم دادسراي جنايي، دستور انتشار تصوير بدون پوشش چهره 9 نفر از اعضاي اصلي اين گروه را صادر كرده‌ است، مالباختگان مي‌توانند براي طرح شكايت به شعبه يكم دادياري دادسراي امور جنايي تهران و يا به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

منبع: همشهری آنلاین

► 500 میلیون تراكنش ناموفق بانكی
بنز اول شد، پرايد آخر ◄

مطالب مرتبط
بنر