سه راز مهم برای شروع کسب و کار (2)

چهارشنبه ، 26 اسفند 1388 ، 13:39

بسیاری در آرزوی پایان دادن به شرایط کارسازمانی خود و ایجاد شرکت متعلق به خود هستند. آن ها درذهن خود خلق و  گوگل یا اپل دیگری را در سر می پرورانند. از استیو جابز تا بیل گیتس و پیر امیدیار و بسیاری از میلیاردر های جهان همه کار خود را با یک خلاقیت و نوآوری آغاز کردند و این شاید بسیاری را کمی به تعجب وادارد اگر بگویم که این حقیقت و مسیر دستیابی به ثروت و رضایت و خوشنودی است.ولیکن راه اندازی یک شرکت سخت و طاقت فرساست و در بسیاری از موارد مستلزم قربانی دادن  است به ویژه در این شرایط رکود اقتصادی. بیش از 50% از شرکت ها و کمپانی ها در همان پنج سال اول با شکست مواجه می شوند. بنیانگذاران آنان بیشتر زمان خود را به موارد بیهوده ای مانند موارد ظاهری و تجملات می گذرانند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، متن پیش رو نوشته ای از شون رین ، بنیانگذار و سرپرست اداری گروه تحقیقات استراتژیک بازارچین است ، وی در این نوشتار در خصوص سه راز مهم و اساسی برای شروع کسب وکار شخصی صحبت می کند ، در قسمت قبل ، راز اول را با هم خواندیم سه راز مهم برای شروع کسب و کار (1) و اما رازهای دوم و سوم :

راز دوم  این است که در جایگاه یک نوآور می بایست به دنبال برترین و مبتکرانه ترین محصول باشید. در این جاست که شما باید از خود سوال کنید که آیا کسی واقعا محصول مرا می خرد؟

افراد خلاق و نوآور معمولا افرادی مخترع و رویا پردازند.گاهی آنان به قدری در خلق محصول خارق العاده خود غرق می شوند که فراموش می کنند آیا کسی حاضر هست بابت آن ها پولی پرداخت کند.به طور مثال از محصول (Segway) می توان نام برد. ( این محصول یک وسیله نقلیه ایی با دو چرخ و قابلیت خود کنترلی و بالانس است که الکترونیکی نیز می باشد.) وقتی اولین بار این محصول وارد بازار شد کلی حرف و حدیث به دنبال داشت. به هر حال این محصول ایده خوبی بود ولیکن بازار توانایی ایجاد فضای رشد و گسترش را برای این محصول نداشت. غیر از انباردارن و فرودگاه ها ، کسی به آن نیاز نداشت ، غیر از این که هزینه تولید آن هنوز هم بسیار زیاد است.

آنچه شما می بایست انجام دهید این است که محصول خود را در نزدیکترین زمان ممکن به بازار ارائه کنید تا ایجاد درآمد کرده و بازخورد مشتریان را به دست آورد. بیشتر کمپانی ها ، از کوچک تا بزرگ ، بیشتر نیاز به توجه مشتریان خود دارند تا کارمندان خود. شما می بایست درخواست ها و نیازها ی مشتریان را به حساب آورید و محصولات خود را بر اساس بازخورد آن درمیان مشتریان تولید و گسترش دهید.

چرخه فروش در آغاز امر بسیار طولانی تر از آنچه  است که تولید کنندگان خلاق انتظار دارند. تصور خود را از میزان زمانی که فکر می کنید اولین محصول شما به فروش خواهد رفت را تخمین بزنید و سپس آن را در پنج ضرب کنید. پیشاپیش خود را در تکمیل و خارق العاده  کردن محصول غرق نکنید.بسیاری از نوآوران تا آخرین حد ممکن محصول خود را تولید وگسترش می دهند بدون اینکه شروع به فروش آن کنند و در لحظه ای که تصور می کنند در یک قدمی موفقیت  هستند می بینند تمام سرمایه شان ته کشید ه است و باید کار را تعطیل کنند.

اجازه دهید محصول شما با قابلیت هایش در دسترس مردم قرار گیرد و سپس به اصلاح و رفع نواقص آن بپردازید. به این ترتیب است که شما می توانید بازخورد ارزشمندی از نقاظ ضعف و قوت محصول خود به دست آورید، و این می تواند در مورد بازاری که با شما در معیار ها ی برتری توافق ندارد مفید واقع شود.

از بسیاری از جهات، کیفیت اجرایی بسیار مهمتر از نوآوری در محصولات است. مایکروسافت بهترین مثال برای این امر است. آنها به نحوی بسیار زیبا کانال های فروش را اجرایی و نهادینه کرده اند ، حتی اگر اکثر محصولاتشان در مقایسه با رقیبان آن ها ضعیف تر باشد. آیا کسی حقیقتا Internet Explorer را به FireBox و Chrome ترجیح می دهد؟

و اما سومین راه این است که  شما زمانی می توانید مشکلات و مسایل و کارهای ناخواسته را  پشت سر بگذارید که  خود در را در جایگاه ساده ترین کارمند قرار دهید. مردم همیشه بر این تصورند که ریئس بودن به این معنی است که او می تواند محیط کار را زود ترک کند یا از تعطیلات طولانی بهره ببرد. اما  واقعیت کاملا بر خلاف این است. مدیران خلاق در حقیقت هیچ راه  گریز و آسودگی ای  ندارند. شما همیشه باید در فکر نزدیک تر کردن روابط خود با دیگران ، افزایش سرمایه و در ارتباط مرتب با کار باشید.

علاوه بر این که مدیر می بایست فرهنگ کاری را ایجاد کند. من بر این باورم که مدیران خلاق در این عرصه باید اولین کسی باشند که در محل کار حاضر می شوند و آخرین فردی باشند که آن جا را ترک می کنند. اگر شما از گروه کاری خود توقع دارید که خود را فدای کار کرده و بیش از ساعات کاری کار کنند و در متل درجه 6 به عوض هتل های درجه یک اقامت کنند، شما می بایست خود پیش از آنان در این موقعیت باشید. من همیشه سات 5 صبح در محل کار خود حاضر می شوم . وقتی از گروه کاری خود می خواهم که کمی بیشتر در محل کار بمانند و با  آخر هفته  را نیز کار کنند ، خودم هم در کنار آن ها و آن جا هستم. در اوایل کار فعلی ام سال ها کسی برای نظافت نداشتیم. خودمان کارها را انجام می دادیم و هر پنج شنبه یک نفر این وظیفه را به عهده می گرفت. من به عنوان مدیر ، معمولا کارهایی را که دیگران حاضر به انجامش نبودند به عهده می گرفتم.

برپا کردن کمپانی شخصی شاید امری هیجان انگیز باشد ولی هرگز ساده نیست. برای آن که بتوانید در جایگاهی که امروز کسانی چون  "سرگی" و "لری پیج" ایستاده اند ، بیستید و یا حتی رویای خود در ایجاد یک تجارت سالم دریافتید ، زمان و انرژی خود را برای پیشبرد آن متمرکز کنید به عوض این که  برای مهارتی  برنامه ریزی کنید که  پیش از آن که آن را به اتمام برسانید ، منسوخ شده باشد. و هر زمان که  شروع  به کار کردید این را به خاطر آورید که تنها ضرورت کار داشتن ابتکار در تولید محصول نیست بلکه بحث فروش و جلب مشتری نیز مهم است. و در نهایت ، انتظار می رود که بسیار بیشتر  و سخت تر از دیگرانی که در اطراف شما هستند کار کنید. همه این کار ها را باید کرد تا بلکه توانست با موفقیت سازمانی را بنا نهاد که بتواند در این برحه زمانی پایدار بماند.

 

پربازدیدترین خبرها :

گزارش تصویری / ابعاد بین المللی اسکناس های مخدوش!

مراسمی ویژه و عحیب در بورس فرانکفورت + عکس

جشن سنتی استقبال از دانشجویان جدید + گزارش تصویری

سهم هر ایرانی از یارانه نقدی

ترین های سال88

گزارش تصویری/ انواع پولهای جهان در یک نگاه

گزارشی جالب از ثروتمند ترین حیوانات جهان

تکدی گری با روش های خاص + گزارش تصویری

فعالیت جالب امریکایی ها در قلب چین !

اولین و قدیمی ترین راهنمای سفر + عکسهای جالب

" آی فون " اعتیاد آور است !

گزارش تصویری / حمله ی هواپیمای کوچک به ساختمان مالیات

► گزارش تصویری/فروش اسکناس نو در آستانه سال نو
سه راز مهم برای شروع کسب و کار (1) ◄

مطالب مرتبط
بنر