در دوران کرونا باید چه انتظاراتی از هتل‌ها داشته باشیم؟

دوشنبه ، 17 خرداد 1400 ، 10:15


سفر جذاب‌ترین تفریح زندگیست که هر کسی را در هر سن‌وسالی به خودش جذب می‌کند. رفتن به مسافرت، حتی اگر سفر کاری باشد، لذتبخش است و جذابیت جابه‌جایی و رفتن به مکان‌های جدید می‌تواند تجربیات بی‌نظیری را به افراد هدیه کند. اما در یک ساله اخیر شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری این بیماری، بازار سفر را کساد کرده است! قطعا اقامت و پیدا کردن محلی برای ماندن در سفر مهم‌ترین بخش هر سفری را تشکیل می‌دهد. اما همه‌گیری کرونا باعث شده است که بسیاری از مسافران، برای اقامت در هتل‌ها و مهمانسراها تردید کنند.

حالا با کنترل تقریبی این ویروس، هتل‌ها کار خود را به شکل محدودی از سر گرفته‌اند و برای جذب مسافران تلاش می‌کنند. اما مهم‌ترین پرسش در اینجا این است که در دوران کرونا باید چه انتظاراتی از هتل‌ها داشته باشیم؟

در این مطلب سعی داریم کارآمدترین انتظارات را از هتل‌ها در دوران کرونا بازگو کنیم تا هم کیفیت سفرهایتان بالا باشد و هم با خیال راحت اقامت کنید. در ادامه همراه ما باشید:

مهم‌ترین توقعات از هتل‌ها در دوران کرونا را بشناسیم

شاید دسته‌بندی انتظارات و توقع از هتل‌ها کار چندان آسانی نباشد. اما توجه به نکات ظریف و کوچک از سمت آن‌ها می‌تواند چرخ گردشگری را دوباره به حرکت درآورد و در نتیجه در نهایت آرامش و سلامت، پذیرای گردشگران باشند. مهم‌ترین توقعات از هتل‌ها در دوران کرونا را می‌توان در موارد زیر دسته‌بندی کرد:

ضدعفونی فضاهای عمومی و خصوصی

ضدعفونی و تمیز کردن فضاهای عمومی هتل‌ها، مثل لابی، آسانسورها، راه‌پله، راهروها و ... پیش از کرونا هم در دستور کار هتل‌ها قرار داشت. اما نکته مهم درباره این موضوع این است که تا پیش از همه‌گیری کرونا، این کار به وسیله آب و مواد شوینده انجام می‌گرفت. با شیوع این ویروس، استفاده از آب و وایتکس، الکل‌، کلر و سیستم‌های پیشرفته ضدعفونی برای تمیز کردن فضای هتل‌ها نیز مرسوم شد. این کار کمک می‌کند که سطوح به خوبی از آلودگی‌ها پاک شوند و ریسک ابتلا به بیماری کمتر شود. خوب است بدانید، سیستمی که برای نظافت و ضدعفونی فضاهای عمومی و خصوصی هتل‌ها استفاده می‌شود، همان روشی است که در بیمارستان‌ها به کار می‌رود.

چک کردن درجه حرارت بدن و اکسیژن خون

آیا دوست دارید با خیال راحت سفر و با آرامش و بدون ترس از بیماری در هتل‌ها اقامت کنید؟ پس هتلی را انتخاب کنید که در ابتدای ورود درجه حرارت و اکسیژن خونتان را کنترل می‌کند! این کار باعث می‌شود که موارد مشکوک به بیماری در میان کارکنان و مسافران شناخته شده و سلامت کلی افراد داخل هتل تامین شود.

علامت‌گذاری در فضاهای عمومی

یکی از مهم‌ترین انتظارات از هتل‌ها، علامت‌گذاری در فضاهای عمومی است. این فضای عمومی شامل لابی و مبل یا صندلی‌های قابل نشستن، محیط جلوی میز اطلاعات و رزرو اتاق، فضای آسانسور و کافی‌شاپ و رستوران‌های هتل است. زمانی که علامت‌های معینی برای جای نشستن و ایستادن مسافران وجود داشته باشد، فاصله اجتماعی هم به خوبی رعایت می‌شود. بنابراین جدی گرفتن این نکته از سوی هتل‌ها بسیار اهمیت دارد.

اجباری بودن استفاده ماسک برای کارکنان هتل و مهمانان در فضای عمومی

استفاده از ماسک همان کاری است که خطر انتقال ویروس را تا حد قابل توجهی پایین می‌آورد. بنابراین می‌توان گفت مهم‌ترین انتظار از هتل‌ها در دوران کرونا، اجباری کردن استفاده از ماسک به‌ویژه برای کارکنان است. سعی کنید به عنوان یک گردشگر نکته‌سنج، حواستان به استفاده از ماسک باشد و خودتان هم این مورد را به خوبی رعایت کنید.

ضدعفونی اتاق‌ها و پلپ بودن حوله‌ها و ملحفه‌ها

ضدعفونی و پاکیزگی اتاق‌های هتل‌ها از آن دسته نکاتی است که در دوران پیش از کرونا نیز بسیار جدی گرفته می‌شد. اما باید توجه کنید که پک‌های ملحفه، رو بالشتی‌ها و حوله‌ها به صورت پلمپ شده باشند.

فاصله ایمن در فضای رستوران و کافی‌شاپ

ایجاد فاصله ایمن میان میزهای خدماتی رستوران و کافی‌شاپ هتل‌ها، از جمله مهم‌ترین اصولی است که باید در هتل‌ها رعایت شود. این کار به ایجاد فاصله اجتماعی میان مهمان‌ها و کاهش خطر ابتلا کمک می‌کند. بهتر است سیستم‌های سلف‌سرویس رستوران‌های هتل نیز جمع‌آوری شود تا هم از تجمع دور میزها جلوگیری شود و هم تماس افراد مختلف با مواد غذایی کاهش یابد.

سلامت استخر در هتل‌ها

استخرها به دلیل وجود مقادیر بسیار زیاد کلر درون خود، می‌توانند ویروس‌ها را به خوبی از بین ببرند. اما برای استفاده از استخر هتل‌ها در دوران کرونا، باید پروتکل‌های مشخصی را ایجاد کرد. کم‌ کردن سانس‌های استفاده، ایجاد محدودیت تعداد نفرات برای استفاده از استخر به صورت مشترک و وجود فاصله مناسب برای نشستن روی صندلی‌‌های کنار استخر، اقدامی است که از هتل‌ها انتظار می‌رود.

وجود مایع ضدعفونی و کاور کفش در ورودی هتل‌ها

مهم‌ترین کاری که از انتقال ویروس کرونا به داخل هتل‌ها جلوگیری می‌کند، وجود مایع ضدعفونی و کاورهای مخصوص کفش در ابتدای ورودی آن است. با این کار هر فردی که وارد هتل می‌شود، همان ابتدا دست‌های خود را ضدعفونی کرده و با پوشیدن کاور کفش، از انتقال آلودگی به فضای هتل جلوگیری می‌کند.

قرنطینه اتاق‌های مشکوک

باید گفت که مهم‌ترین فعالیت هتل‌ها و انتظاری که از آن‌ها می‌رود، قرنطینه اتاق‌هایی است که پیش‌تر فرد مشکوک به کرونا در آن اقامت داشته است. البته باید گفت که با توجه به سخت‌گیری‌ها برای ورود به هتل و بررسی درجه حرارت بدن، اکسیژن خون و ... احتمال حضور افراد مبتلا در هتل‌ها بسیار کم است. اما توجه به این نکته و قرنطینه اتاق‌های مشکوک به مدت دو هفته و سپس ضدعفونی دقیق آن می‌تواند از جمله کارهای ضروری در هتل‌ها باشد.

یک اقامت امن در دوران کرونا

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انتظاراتی که هر مسافر از هتل‌ها دارد، می‌تواند یک اقامت لذت‌بخش و امن را برایتان ایجاد کند. فراموش نکنید که هتل‌ها نیز با رعایت نکات مهم و برآورده کردن انتظارات شما از خود، تجربه بی‌نظیر سفر و اقامت در دوران کرونا را به شما هدیه می‌کنند. با فلایتیو می‌توانید بهترین هتل‌ها را با رعایت ایمنی و بهداشت انتخاب کنید. پس تا دیر نشده دست‌به‌کار شوید.


► بازار ذرت
راهنمای کامل هزینه ثبت برند ◄

مطالب مرتبط
بنر