اسامی 10 مفسد اقتصادی اعلام شد

پنجشنبه ، 23 دی 1389 ، 12:48

اسامی 10 مفسد اقتصادی و احکام قطعی محکومیت آنها به‌دلیل کلاهبرداری از بانک‌ها منتشر شد.

به گزارش بانکی دات آی آر از ایسنا،  براساس حکم صادره از شعبه 70 دادگاه تجدیدنظر مجتمع امور اقتصادی و در پی شکایت اداره حقوقی بانک‌های تجارت و صادرات، 4 متهم پرونده که درقبال پرداخت 10 درصد از مبلغ به‌عنوان پیش پرداخت نزد بانک، اقدام به گشایش اعتبار اسنادی از بانک کرده اما کالاهای فاقد ارزش و مغایر با شرایط اعتبار اسنادی وارد کرده بودند، محکوم شدند. براساس رای دادگاه احکام صادره به شرح زیر است:

1. علیرضا کریمی فرزند حسین به اتهام مشارکت در کلاهبرداری درخصوص شکایت بانک تجارت به تحمل 7سال حبس و مشارکت با 2 متهم دیگر پرونده (ایرج بخشی و جعفر دشتی) به رد مبلغ 940هزار دلار پس از کسر 10 درصد در حق بانک تجارت و درخصوص شکایت بانک صادرات به رد مبالغ 259 هزار و 830 دلار و 255 هزار و 720 یورو پس از کسر 10درصد به بانک صادرات محکوم شد.همچنین متهم یادشده درخصوص اتهامات فوق جمعا به پرداخت 5 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
2. آقایان ایرج بخشی، فرزند محمد و جعفردشتی فرزند احمد هر دو به اتهام مشارکت در کلاهبرداری هریک به تحمل 7 سال حبس و پرداخت جزای نقدی به مبلغ 3 میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند و همچنین نامبردگان با مشارکت متهم ردیف اول (علیرضا کریمی) به رد مبلغ 940 هزار دلار پس از کسر 10درصد در حق بانک تجارت محکوم شدند.

3. آقایان علی زنده بودی فرزند جعفر و شهریار جهان شاهی فرزند اردشیر هر دو به اتهام مشارکت در کلاهبرداری هریک به تحمل 7 سال حبس و رد مبالغ 735 هزار یورو و 2میلیون و 485 هزار دلار پس از کسر 10درصد در حق بانک تجارت و پرداخت جزای نقدی به مبلغ 15 میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

4. آقای احمد فخرایی، فرزند عبدالحسین به اتهام کلاهبرداری به تحمل 7 سال حبس، رد مبلغ 587 هزار و 460 یورو در حق بانک تجارت پس از کسر 10 درصد و همچنین پرداخت جزای نقدی به مبلغ 2میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.
این گزارش می‌افزاید: 4 متهم در یک پرونده فساد اقتصادی و کلاهبرداری از بانک سپه هم هرکدام به 10 سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

براساس این گزارش متهمان این پرونده با استفاده از شناسنامه‌های مجعول و اسامی ساختگی اقدام به ثبت شرکت بازرگانی ـ تجاری با مسئولیت محدود کرده و پس از آن با اخذ کارت بازرگانی با اسامی مجعول مبادرت به گشایش چند فقره اعتبار اسنادی در بانک کرده و با وارد کردن کالاهایی که فاقد ارزش واقعی است از بانک کلاهبرداری کرده‌اند.
شعبه 70 دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم قطعی متهمان این پرونده را به‌شرح زیر اعلام کرد: 1‌- کریم طهمورث فرزند حسین 2‌- رحیم صانعی 3‌- اسدالله کاظمی ایوندی فرزند احمد 4‌- خانم بهاره حیاتی همگی به اتهام مشارکت در کلاهبرداری، جعل و استفاده از سند مجعول محکوم شدند.

بنابراین گزارش هر یک از متهمین مذکور از حیث اتهام مشارکت در کلاهبرداری به تحمل 7 سال حبس تعزیری و رد مال کلاهبرداری شده در حق شاکی، از حیث اتهام جعل به تحمل 2سال حبس تعزیری و از حیث اتهام استفاده از شناسنامه‌های مجعول به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شدند. همچنین درخصوص جزای نقدی هریک از متهمان به بیشترین مبلغ مالی که برده شده، یعنی مبلغ یک میلیون و60 هزار و 486‌یورو محکوم شدند.

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

► کلیدهای موفقیت / جلسه ششم / تکمیل بحث عبارات مثبت
چکیده جملات مهم و موثر برایان تریسی ◄

مطالب مرتبط
بنر