چطور با شغلی که از آن متنفریم کنار بیاییم؟

دوشنبه ، 18 بهمن 1389 ، 13:54

 

بسیاری ازافراد که به موفقیت های قابل توجهی در کسب و کارشان دست یافته اند دلیل موفقیتشان را علاقمندی به شغل و حرفه شان معرفی می کنند و معتقند پیگیری های متعدد و عدم دلسردی از مشکلات به علاقمندی شان مربوط بوده است.

به گزارش بانکی دات آی آر هستند افرادی که علاقمندی در انتخاب شغلشان را در نظر نگرفته اند و یا از روی ناچاری مشغول به کاری هستند که به آن علاقه ای ندارند .تمامی کارشناسان در این حقیقت که بین موفقیت در فعالیت حرفه ای و موفقیت در کار رابطه معناداری وجود دارد هم عقیده هستند با این وجود نسخه هایی که برای افرادی که از چنین شرایطی برخوردارنیستند می پیچند متفاوت است.

برخی از کارشناسان توصیه می کنند که کاری که بدان علاقه ندارید ترک کنید اما مسلما یافتن شغل جدید کار آسانی نیست از این روی در این گزارش تلاش شده راهکارهایی برای ایجاد علاقه و انگیزه در محیط کار ارائه شود.

 

 

 

راهکار:

1. هر چقدر هم که شما از کارتان ناراضی باشید بالاخره این را قبول دارید که بهره کارتان نوعی خدمت به جامعه است آیا خدمت به خلق نوعی عبادت بلکه بالاترین عبادت نیست پس با نیت خدایی به خلق خدا خدمت کنید مطمئن باشید خدا انگیزه شما را برای کار صد چندان می کند.


2. همیشه در کار خود خوش بینی و مثبت اندیشی را چاشنی کنید حتی اگر که یک درصد هم به آینده شغلتان خوش بین باشید خود کمک مهمی در علاقمندی شما به کارتان خواهد داشت.


3. همیشه خود را مالک کار و نه کارگر آن به حساب آورید. حس مالکیت از سوی احساسات مثبت هر انسان است که می تواند به خلاقیت و دلسوزی بیشتر شما نسبت به آن کار بیانجامد.


4. رئیس و همکاران خود را دوست بدارید و طالب سلامتی و پیشرفت آنان باشید تا آنان نیز طریق قانون روابط متقابل شما را دوست بدارند و دائما به شما کمک کنند.


5. گاهی بهتر است به جای آن که در فکر تغییر مدیران و همکاران خود باشید در فکر تغییر احساس و دیدگاه خود باشید زیرا که تغییر دادن خود عملی تر از این است که منتظر تغییر آنان باشید.


6. از مصاحبت همکارانی که همواره گله و شکایت از فقر و تنگدستی داشته و از میزان حقوقشان ناراضی هستند بپرهیزید که انگیزه شما را برای کار مخدوش می کنند. همچنان که حضرت علی ـ علیه السلام ـ می فرمایند: «رفاقت با کسانی که افکارشان خطا و اعمالشان ناپسند است، بر حذر باش.»

اخبار مرتبط/ادامه خبر پس از لینک ها


7. از تلقینات زهرآگینی مانند «تا کی باید سر این کار لعنتی باشم فلانی نصف من کار می کند حقوقش ده برابر من است و ...» اجتناب کنید که ثمره ای جز فرسودگی روحی و روانی برای شما ندارد.


8. روان شناسان می گویند در زمان بی علاقگی به کار این جملات را به صورت فرمان به خود تلقین کنید: «من کارم را دوست دارم، من همکارانم را دوست دارم، من رئیسم را دوست دارم، من از حقوقم راضی هستم، و به طور خلاصه تلقین نمایید که من کاری عالی با شیوه ای عالی برای خدمتی عالی و برای پاداشی عالی در اختیار دارم.»


9. برای تقویت روحیه شغلی خود به شغل های فرو دست تر از خود و نه کسانی که موفق تر اند نگاه کنید.


10. برای گرفتن حق خود نه به زور متوسل شوید و نه از حق خود بگذرید و آموختن «مهارت ابراز وجود» این کار شدنی است. فواید این امر به یادگیری آن می ارزد.


11. بسیاری از بی علاقگی ها به خاطر خود کار نیست بلکه به خاطر محیط فیزیکی کار است پس محیط کار خود را به نحو دلخواه و روحیه بخش بیارایید و میزان نور، گرما و تهویه را از نظر دور ندارید.


12. کتاب های مربوط به فن و حرفه خودتان را مطالعه کنید چه بسا مطالعه یک کتاب و حتی یک مقاله دیدگاه شما نسبت به کارتان را به طور کلی تغییر دهد.


13. از آن دسته افرادی باشید که «می پرسند چگونه می توانم خدمتی کنم و چیزی به جهان اضافه نمایم» نه از آن گروه که «دائماً در تلاشند جهان را به خدمت بگیرند و به خود اضافه نمایند».

پربازدیدترین اخبار بانکی:

===============

 

 

► بانک سامان از 20 بهمن ماه استخدام می کند
استخدام بانک سامان(سراسری) ◄

مطالب مرتبط
بنر