بهترین زمان مراجعه به خودپردازها در روزهای آخرسال+کاریکاتور

شنبه ، 14 اسفند 1389 ، 16:27

 

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی بهترین زمان برای برداشت نقدی از خودپردازها را اعلام کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه متوسط انتقال کارت به کارت وجه از طریق خودپردازها 950 هزار تومان و متوسط برداشت وجه حدود 65 هزار تومان است گفت: در هنگام اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و برداشت نقدی یارانه‌ها 90 درصد تراکنش‌ها الکترونیکی بوده است.

ناصر حکیمی  با بیان اینکه کاهش تراکنش‌های نقدی از دلایل موفقیت در پرداخت مرحله اول و دوم یارانه‌ها بوده است گفت: این امر باعث شد مردم به این سمت بروند که از طریق پایانه‌های فروش و یا انتقال کارت به کارت امور مالی خود را انجام بدهند.

وی افزود: تراکم مراجعه از ابتدای اسفندماه به دلیل ایام پایانی سال و همزمانی با آغاز برداشت مرحله دوم یارانه‌ها زیاد شده و بهترین ساعتی که مردم می‌توانند برای گرفتن وجه نقد به خودپردازها مراجعه کنند قبل از ساعت هشت صبح، ساعات 13 تا16 و بعد از ساعت 19 است.

وی همچنین پرداخت عیدی کارمندان دولت، دریافت‌های مستمری بگیران و پرداخت قبوض را از جمله مسائلی دانست که در خدمات بانکداری الکترونیک اشکال ایجاد کرده است.

وی از تمهیدات خاص برای روزهای عید خبر داد و گفت: پیش از این از 24 بهمن کشیک‌های شبانه روزی در بانک‌ها به اجرا درآمد و میزان تقاضای مردم در استان‌های مختلف برآورد شد تا نقدینگی لازم تامین شود.

وی گفت: از اول تا چهارم اسفند شاهد افزایش 55 درصدی درخواست وجه بودیم که اوج آنها در ساعات 10 تا 13 و 16 تا 19 بوده است.

به گفته مدیر اداره‌ نظام‌های پرداخت بانک مرکزی بیشترین مبادلات پولی به ترتیب در بانک‌های ملی، صادرات، مسکن، ملت و تجارت وجود داشت که بانک ملی 34 درصد، صادرات 14 درصد و ملت 10 درصد از کل حجم مبادلات را برعهده داشتند.

به گفته وی ثبت 13 میلیون و 700 هزار تراکنش در روز اول اسفند رشد 160 درصدی را نسبت به روز مشابه سال قبل نشان می‌دهد و تراکنش موفق اجرا شده نیز 35 تا 40 هزار میلیارد ثبت شده است.

همچنین در شش روز اول اسفند آمار تراکنش‌ها 160 درصد و مبالغ 140 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه خدمات الکترونیک بانک‌ها ارتقاء خوبی داشته است گفت: در مقاطع عادی میزان تراکنش موفق بین 94 تا 95 درصد بوده و برای تراکنش‌های ناموفق نیز به صورت پلکانی در پایان هر ماه از بانک‌ها دریافت می‌شود.

وی میانگین دریافت وجه در خودپردازها حدود 65 هزار تومان و میانگین انتقال کارت به کارت مبالغ را 950 هزار تومان عنوان کرد.

منبع: ایسنا

 

بهترین زمان صید پول از خودپردازها!

منتخب اخبار بانکی:

============

 

► آیا فیس بوک می ماند ؟!
استخدام شرکت نرم افزاری ◄

مطالب مرتبط
بنر