سقوط آزاد قیمت سکه و حبابی که شکستش قلب بعضیها را شکست

شنبه ، 3 ارديبهشت 1390 ، 09:32

 

مسئولان بانک مرکزی و وزیر اقتصاد طی روزهای گذشته بارها اعلام کرده بودند که به زودی قیمت سکه شکسته خواهد شد و مردم از خرید سکه به طمع سود خودداری کنند اما این سخنان عملا به افزایش صفوف خریداران می انجامید.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر تجربه موفق خرید و فروش دلار در پی شوک افزایش قیمت ها در پاییز سال گذشته که علارغم اعلام کاهش قیمت ها عملی نشد سبب شده تا بسیاری از افراد به طمع سود های چندین هزار تومانی به خرید سکه روی آورند.

این روزها هر چند بانک مرکزی، قیمت رسمی دلار را یکهزار و 44 تومان و 8 ریال اعلام می کند ولی هر دلار آمریکا در ارزان ترین بها میان مردم نیازمند ارز و دلالان بازار غیررسمی یکهزار و صد و بیست تومان معامله می شود.

 

 

 

بنابر این برخی افراد که شم نوسان گیری خوبی داشتند به سودهای کلانی دست یافتند اما این بار شانس با آنها یار نبود و با وضع نامطلوبی مواجه شدند.

روز پنج شنبه آقایی که از شدت خشم برفروخته بود و مدام صرافی های خیابان فردوسی را بالا وپایین می کرد به خبرنگار ما گفت: طی چند روز اخیر بیشتر از پانصد هزار تومان ضرر کردم . اگر فقط یکی دو روز زودتر سکه ها را فروخته بودم و طمع نمی کردم الان بیشتر از این مبلغ سود کرده بودم.

یکی دیگر از فروشندگان سکه به خبرنگار ما گفت: یکی از اقوام پیش من آمد تا مبلغی قرض بگیرد وقتی علتش را جویا شدم گفت می خواهد تجارت کند و سکه بخرد که این روز ها سود در معامله سکه است من هم که حسابی وسوسه شده بودم مبلغی پول به آن آشنا دادم که برای من هم سکه بخرد اما امروز سکه ها روی دستم مانده و کسی خریدار آن نیست.

برخی افزایش چند روزه قیمت سکه را ناشی از افزایش قیمت جهانی طلا می دانند اما برخی هم بانک مرکزی را عامل پشت پرده افزایش قیمت ها معرفی می کنند.

این افراد  بر این عقیده اند که افزایش قیمت سکه بدون اطلاع بانک مرکزی و سیاست های کنترلی بازار امکان پذیر نیست واز این روی  زیان های خود را به گردن بانک مرکزی می اندازند.

این درحالیست که طی روزهای اخیر رئیس کل بانک مرکزی بارها نسبت به کاهش قیمت سکه هشدار داده بود و وزیر اقتصاد نیز در نخستین نشست خبری سال 90 از مردم خواسته بود به صف های ایجاد شده برای خرید سکه اعتنا نکنند چرا که به زودی قیمت ها کاهش خواهد یافت.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

► تصویر/جالب ترین فرم استخدام ایران
استخدام دانشگاه صنعتی اصفهان ◄

مطالب مرتبط
بنر