تب فن پیج فیس بوک ، از فرمانده ناجا تا فلور نظری + عکس

يكشنبه ، 29 خرداد 1390 ، 12:52

 

صفحه خوش ظاهری است ولی مال من نیست .فیس بوک ما همان سایت پلیس است .این جملات کوتاه و گویا واکنش سردار احمدی مقدم, فرمانده نیروی انتظامی است به صفحه ای که با عنوان هواداران سردار احمدی مقدم در شبکه اجتماعی- مجازی فیس بوک ایجاد شده است .

 

پیج هواداران سردار احمدی مقدم


صفحه ای که با عکسی خندان از سردار مزین شده است و خبرهای مربوط به فرمانده در آن منتشر میشود و ذیل آن هم بازار like ,comment هم داغ است . مشابه همین صفحات هم برای محمد رضا باهنر و شهاب الدین صدر دو نایب رییس مجلس وحجت الاسلام سبحانی نیا دیگر عضو هیات رییسه مجلس ایجاد شده است که البته جناب باهنر و صدر دخالت در طراحی و مدیریت چنین صفحاتی را تکذیب کرده اند .در روزهای گذشته طراحی فیس بوکی برای سایت رجا نیوز خبر ساز شد. انتشار برخی عکسهای خصوصی کاربران توسط سایت مشرق نیوز نیز در هفته گذشته که در واقع گزارشی منتقدانه از عدم رعایت حرمت حریم خصوصی در این شبکه اجتماعی بود , نیز در هفته گذشته از جمله مطالب پر بیننده خیلی از سایتهای سیاسی بود و به این اعتبار باید گفت که فیس بوک , باز هم روزهای سیاست زده و داغی را سپری میکند.



Fanpageهای حاشیه ساز:

البته طراحی صفحات فیس بوک به نام چهره های مشهور امری سابقه دار است ,البته نه در عالم سیاست . شهاب حسینی ، نگار فروزنده،ساره بیات ، آنا نعمتی، فرزاد فرزین، مهدی مهدوی کیا، و... از جمله هنرمندان و ورزشکارانی هستند که در ماههای گذشته وجود صفحاتی که به نام آنها طراحی شده بود را تکذیب کردند .

 

پیج شهاب حسینی که توسط خودش اداره نمی شود !

 

البته برخی از هنرپیشه های مشهور در این شبکه اجتماعی حضور دارندو برخی هم ترجیح میدهند که با نامهای مستعار در این شبکه اجتماعی گسترده حضور داشته باشند . به طور کلی ساختfanpageیا همان صفحه هواداران شیوه ای مرسوم در بازار پر رونق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک است.پیش از این در روزگار رونق وبلاگ نویسی عنوانی مانند " وبلاگ طرفداران" نقش صفحه هواداران را بازی میکرد .اما اکنون این رویه به فیس بوک سرایت کرده است.

 

پیج فلور نظری - بازیگر - از معدود پیج هایی است که توسط خود بازیگر اداره می شود.




رویکردهای متفاوت به یک موجود پیچیده:

در یک دهه اخیر ،شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک تهدید یا فرصت خودنمایی میکرده اند یاهو 360، اورکات ، گزگ و ... ازجمله شبکه های اجتماعی مشهوری بودند که ظهور کردند و پس از مدتی یا در بازار شبکه های جدید کم فروغ شدند و یا به تیغ فیلتر گرفتار شدند .در سالهای اخیر فیس بوک و به تازکی هم گودر که در واقع یک شبکه اجتماعی مجازی وابسته به سایت گوگل است ،گوی سبقت را از دیگران ربوده اند.عضویت 700 میلیونی در فیس بوک نشاندهنده اهمیت این شبکه در جهان کنونی است آنچنان که در اجلاس اخیر مدیران هیئت کشورهای توسعه یافته یکی از میهمانان اصلی مراسم مدیر 27 ساله این شبکه اجتماعی بود .البته در ایران در واکنش به این شبکه ها رویکردهای متفاوتی داشته ایم . برخی از داخلی ها البته بیشتر در حوزه خصوصی سعی کرده اند مشابه سازی کنند و سایتهایی چون "کلوب" هم متولد این تفکر بود ولی با جایی راه نبرد. فیلتر کردن فیس بوک هم مهم ترین واکنش در سالهای اخیر بود .



شبکه اجتماعی،سرای پاک ایرانیان:

در میان واکنشهایی که به راه اندازی فیس بوک و علاقه مندی ایرانیان برای حضور در این شبکه اجتماعی صورت گرفت یک تلاش متفاوت هم در ابتدای ماه جاری خودنمایی کرد .سوم خرداد ماه با شعار "سبکه اجتماعی، سرای پاک ایرانیان" شیکه داخلی راه اندازی شد که مدیر آن سایت تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است . به گفته مدیران این سایت که شاید آن را با عنوانی مانند "فیس بوک اسلامی" توصیف کرد هدف از راه اندازی این شبکه، ایجاد عرصه ای برای تعاملات مجازی فراخور با شآن فرزندان ایران اسلامی و متناسب با فرهنگ متعالی ایرانی- اسلامی است.زهره حسینی معاون شبکه اجتماعی تبیان در این باره می گوید :"مهم ترین وجه تمایز این شبکه اجتماعی نسبت به شبکه های مشابه خارجی نگاه بومی اسلامی و پاک و امن بودن این شبکه ها نسبت به فضاهای دیگر است .تا به اعضای خانواده وسایر همفکران و دوستان خود در آن حضور داشته و با امنیت خاطر در آن به فعالیت بپردازند.همچنین افرادی که در این سایت فعالیت دارند با هویت واقعی خود  فعالیت میکنند و مبنای فعالیت خود را براساس مرامنامه فعالیت کاربری که مطابق با قوانین جمهوری اسلامی تنظیم شده است قرار داده اند .امید است روز به روز به سمت یک شبکه ی اجتماعی مطمئن و ایمن حرکت کنیم."

هر چند بعید به نظر می رسد که شبکه ای اجتماعی در ایران بتواند جای فیس بوک را بگیرد ، اما باید دید آیا نظیر این گونه سایت ها که به دنبال مشتری خاص هستند ، می توانند در فضای اینترنت به اهداف خود رسیده و توفیقی کسب کنند یا خیر؟

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

 

 

► زير 30 ساله هايي كه پول پارو مي كنند+تصویر
اخراج گسترده کارکنان یک شرکت بیمه به علت فارسی زبان بودن ◄

مطالب مرتبط
بنر