مردم می پرسند: مقصر چه کسی است؟

شنبه ، 4 تیر 1390 ، 08:39

 

شلوغی,ترافیک و چند برابر شدن اتلاف وقت برای مردم تهران امری عادی است و با وجودی که این گونه مسائل عصبیشان می کند چندان غیر طبیعی نمی نماید .به همین دلیل تلاش می کنند از مدت زمانی که در اتوبوس به انتظار می گذرد به بهترین نحو استفاده کنندو معمولا دوستان خوبی در اتوبوس پیدا می کنی.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر آنچه طی سه روز گذشته به بحث روز گفتگوهای همسفران اتوبوس های درون شهری تبدیل شده گرانی ناگهانی و تقریبا غیر قابل انتظار نرخ کرایه هاست که از روز اول تیر ماه اعمال شده است.

نرخ کرایه ها در بعضی خطوط 2 تا 3 برابر شده ومسافران تنها هنگامی که سوار خودرو می شوند و کاغذ های نصب شده برپیکره اتوبوس را می بینند متوجه افزایش نرخ کرایه ها می شوند.

 

این در حالیست که روز گذشته معاون ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه میزان افزایش نرخ کرایه‌های اتوبوس منطقی و براساس مصوبه شورای شهر صورت گرفته است گفت: میزان افزایش بلیت هر واحد مسافتی در حوزه اتوبوسرانی برای بخش خصوصی 25 و برای بخش دولتی 17 تومان است!!

خط میدان دهکده المپیک به صادقیه از 200 تومان به 300 تومان افزایش یافته  و در سایر نقاط شهر هم همین منوال وجود دارد خودرو های خط میدان آزادی به ونک کرایه شان را به 300 تومان رسانده اند . این درحالیست که پیشتر شهرداری موظف شده بود نرخ کرایه ها را 15 در صد افزایش دهد اما شهرداری به بهانه آنکه دولت به تعهدات مالی خود عمل نکرده اضافه نرخ را از مردم طلب می کند.

اوایل سال 90 شورای شهر تهرام مصوب کرد که در سال جدید نرخ کرایه ها افزایش نخواهد یافت و همه دست اندر کاران حمل و نقل شهری موظف به رعایت این امر شدند.مدتی بعد و با توجه به افزایش هزینه ها مقرر گرید که کرایه ها 15 درصد گرانتر شود.

اما این وعده محقق نشد چراکه افزایش 15 درصدی منوط به برداخت تعهدات از سوی دولت بود که متاسفانه این امر محقق نگردید.

البته اختلاف نظر بین دولت و شهرداری تهران امر تازه ای نیست و طی چند سال اخیر به یکی از موارد روزمره زندگی تهرانی ها بدل شده است. اما کم کم این آش رو به شوری می گراید و مردم باید هزینه های اختلافات سیاسی مسئولان را بچشند و هزینه های آن را متقبل شنود.امری که نیازمند دقت و توجه بیشتری است.

یکی ازمسافران اتوبوس های  درون شهری  در گفتگو با خبرنگار ما نکته جالبی مطرح کرد:طی چند سال اخیر یک پرده و کولر اضافه کرده اند که اغلب اوقات هم کار نمی کند و کرایه ها را چند صد برابر کرده اند ابتدا نرخ کرایه  20 تومان بود اتوبوس های خصوصی آمدند و نرخ شد 200 تومان حالا هم که دیگر نرخ کرایه ها بی داد می کند. مگر قرار نبود اتوبوس رانی در خدمت قشر آسیب پذیر جامعه باشد و مگرنه اینکه قرار بود همه به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق شوند پس چه شد آن همه شعار؟

مردم می پرسند, دائم می پرسند,صبورانه می پرسند ,مسئولانه پیگیر مسائلشان هستند و می پرسند ,دلسوزانه می پرسند,اما هر چه بیشتر می پرسند کمتر جوابی می شنوند.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

► استخدام رییس حسابداری در یک شرکت بازرگانی
دعوت به همکاری یک شرکت تولیدی لوازم خانگی در تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر