9 روش برای بالا بردن کارایی کسب و کارهای خانگی

شنبه ، 4 تیر 1390 ، 14:40

این روزها داشتن شغل مناسب آرزوی خیلی هاست. اما بسیاری از افراد هم هستند که در همین وضعیت بیکاری، کسب وکار خانگی برای خود دارند و با کار کردن در خانه برای خود در آمد زایی می کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، درست است که کسب و کارهای خانگی لزوما از  قوانین بعضا دست و پا گیر اداری پیروی نمی کنند، اما دانستن نکاتی برای داشتن بازده و کارایی بهتر در کسب و کار کوچک خانگی می تواند مفید و راه گشا باشد.

با به کار گیری راهکارهای ساده زیر می توانید، بازده بهتری در کار خود داشته باشید:


1.    وقت طلاست

این جمله را زیاد شنیده ایم، ولی احتمالا کمتر پیش آمده که در مفهومش دقیق شویم.

درست است که در کسب و کار خانگی محدودیت های بعضا دست و پا گیر اداری وجود ندارد، اما در نهایت هدف انجام کار است و یکی از مهمترین فاکتورهای انجام کار وقت و زمان است.

زمان در دستان شماست و این شما هستید که با هنر خود زمان را مدیریت می کنید، پس بهتر است برای اینکه هم به کارتان برسید و هم به تفریحتان، مدیریت زمان را خود بر عهده بگیرد.


2.    حواستان را بیشتر جمع کنید

در نظر گرفتن محدودیت زمانی برای انجام کارها، به ویژه کارهایی که با چالش همراه است، کار چندان سختی به نظر نمی رسد.

اگر احساس کردید، تمرکزتان روی کار را از دست داده اید، زمانی را معین کنید و در آن مدت به هیچ چیز غیر از انجام کار فکر نکنید. این کار انگیزه شما را برای انجام کار و پروژه دو چندان می کند.

اگر تعیین محدودیت زمانی هم راه به جایی نبرد، به کار دیگری برسید و زمانی که احساس کردید تمرکز بهتری پیدا کرده اید، به کارتان ادامه دهید.


3.    ضرب الاجل را فراموش نکنید

تعجب آور است که ما آدم ها وقتی با ضرب الاجل برای انجام کاری مواجه می شویم، کارایی و بازده خوبی داریم، در حالی که ممکن است برای انجام یک کار ساده درمانده شویم.

کارها معمولا براساس زمان پیش می روند، یعنی هرچه زمان بیشتری در اختیارمان باشد، کار هم بیشتر طول می کشد یا ما آن را طول می دهیم.

برای اینکه به این مشکل غلبه کنید، برای خود ضرب الاجل یا تاریخ پایان کار تعیین کنید. امتحانش ضرری ندارد، خواهید دید که بازده کارتان بهتر می شود.

تعیین ضرب الاجل می تواند برای کارهای سختی مثل تمام کردن پروپزال یا کارهای به مراتب ساده تری مثل فرستادن ایمیل به کار آید.


4.    ورود به دهکده جهانی موقتا ممنوع

دنیای مجازی فقط محدود به فیس بوک و یوتیوب نیست. تیر ترکش های این دنیای عجیب و در عین حال جداب، بسیاری از ما را وادار می کند تا وقت زیادی را صرف ایمیل های تفریحی یا وبگردی های بی ثمر کنیم.

اگر جزو آن دسته از  افرادی هستید که بدون وبگردی چرخ روزگار برایتان نمی چرخد، می توانید طور دیگری برنامه ریزی کنید تا بهره وری بیشتری داشته باشید.

اول زمانی برای گشت و گذار در دنیای مجازی تعیین کنید و پس از اینکه خیالتان از این موضوع راحت شد، با آسودگی خاطر برای رسیدگی به کسب و کارتان هم برنامه ریزی کنید.


5.    کار جدا، زندگی هم جدا

در صورت امکان اتاق کار جداگانه ای برای انجام کارهایتان در نظر بگیرید، این بهترین حالت ممکن برای انجام کسب و کارهای خانگی است. اما اگر نشد، چندان نگران نباشید. می توانید با ایجاد مرزهایی بین زندگی کاری و شخصی خود بر مشکل کمبود جا فائق آیید.

ایجاد مرز بین کار و زندگی به شما کمک می کند که هم در زندگی کاری بازده بهتری داشته باشید و هم در زندگی شخصی به مشکلات کمتری برخورد کنید.

 

 

6.    خسته شدید! آب و هوایی عوض کنید

اگر در انجام کار به مشکل یا مانعی برخورد کردید و دیدید که کلنجار رفتن هم فایده ای ندارد، توصیه می کنیم آب و هوایی عوض کنید.

قدم زدن، بیرون رفتن یا انجام هرکاری که فکر می کنید می تواند آشفتگی ذهنتان را کمتر کند، باعث می شود پس از مدتی هر چند کوتاه به ایده های تازه ای برسید و تمرکزتان نیز بیشتر شود.

 

7.    حسابگر باشید

زمان مثل برق و باد می گذرد. این واقعیتی است که اگر آن را نپذیریم، هم در کار و هم در زندگی با مشکل مواجه می شویم.

اگر ازجمله افرادی هستید که سرتان خیلی شلوغ است و وقت سرخاراندن هم ندارید، به شدت نیازمند برنامه زمانی دقیق هستید.

گاه گاهی به بررسی کارهایی که انجام می دهید و نیز زمان صرف شده برای آنها بپردازید. به این ترتیب می توانید دیدگاه و بینشی کلی نسبت به کارها و زمان مورد نیاز آنها به دست آورید و وقت خود را بهتر تنظیم کنید.

8.    بنویسید، حتی اگر نویسنده خوبی نیستید

کارهای روزانه خود را به صورت فهرست وار روی کاغذ بنویسید. با این کار می توانید تمرکز بیشتری داشته باشید و البته برنامه ریزی تان هم بهتر می شود.

منظور از روی کاغذ آوردن کارها و وظایف روزانه نوشتن مثنوی هفت من کاغذ نیست، بلکه یادداشت کردن عباراتی است که به یاد شما می آورد، امروز چه کارهایی را باید انجام دهید.


9.    استراحت هم حدی دارد

استراحت خود بخشی از کار است، فرقی هم نمی کند که شما کارمند اداره هستید یا کسب و کار خانگی دارید. استراحت یکی از عوامل بازده هی بیشتر کسب وکار است.

اما همین عامل و فاکتور مهم هم حد و اندازه ای دارد که تجاوز از آن به کار شما ضربه وارد می کند. پس مطمئن باشید که حساب ساعت های استراحت از دستتان در نمی رود.

منتخب اخبار بانکی دات آی آر

=================

 


► گوگل در مرز ترافیک یک میلیاردی
استخدام شرکت پرداخت الکترونیک سامان وابسته به بانک سامان در استان های زنجان و قزوین ◄

مطالب مرتبط
بنر