حاشیه های نشست مطبوعاتی اژه ای ادامه دارد

سه شنبه ، 8 آذر 1390 ، 13:51

بیست و دومین نشست مطبوعاتی محسنی اژه ای با حاشیه های فراوانی همراه بود که همچنان هم ادامه دارد.

اژه ای دیروز در خصوص مسائل مختلفی از اختلاس تا ماجراهای روزنامه ایران صحبت کرد. وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعيت جهرمي، مديرعامل سابق بانك صادرات، گفت: براي اين فرد قرار مجرميت صادر شده يا به زودی صادر خواهد شد.

سخنگوي دستگاه قضايي همچنین از صدور قرار مجرميت براي بيش از پنجاه نفر در پرونده فساد بانكي اخير به اتهام مباشرت و معاونت در «اخلال در نظام اقتصادي» خبر داد.

اما بخشی از سخنان ایشان محل مناقشه خبرگزاری فارس و ایرنا شده که بحث در خصوص آن همچنان ادامه دارد.

امروز خبرگزاری فارس با توپ پر مدعی شد:

سایت ایرنا در اقدامی تأمل برانگیز در حالی که حدود ۳۰ رسانه تصویری و مکتوب کشور در نشست خبری روز گذشته دادستان کل کشور حضور داشتند، سخنان محسنی‌اژه‌ای را تحریف کرد.

روز گذشته در نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه، خبرنگار یکی از روزنامه‌ها از محسنی‌اژه‌ای سوال کرد که به گفته جوانفکر مصاحبه‌های خبرگزاری فارس (به طور متوسط ماهانه یک مصاحبه) با خاوری و جریان حامی این خبرگزاری‌ باعث فرار خاوری از کشور شده است، آیا در بررسی‌هایتان به تأیید این ادعا رسیده‌اید؟

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال این خبرنگار با اشاره تلویحی به ویژه‌نامه توقیف‌شده روزنامه ایران درباره اختلاس گفت: آن چیزی که به عنوان یک مجموعه‌ای منتشر شده انصافا مجموعه بدی است و جا دارد که این را هم مدعی‌العموم پیگیری کند چون مسائل خلاف قابل توجهی در آن دیده می‌شود.

وی ادامه داد: من تعجب می‌کنم که واقعا این افراد چگونه می‌توانند خودشان را قانع کنند که قصد خیر دارند یا قصد اطلاع‌رسانی دارند؛ ولی احیانا مسائل به این روشنی را به این ترتیب لوث می‌کنند.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به ادعاهای جوانفکر گفت: آن چیزی را که ایشان (جوانفکر) گفته مسئولیتش به عهده خودش است، اما خیر، در بررسی‌های ما قطعا چنین چیزی نیست که این آقا (خاوری) بخواهد با صحبت یک کسی رفته باشد و نیامده باشد.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: اگر قرار است به این حرف‌ها استناد شود خلاف این هم است که چه کسی به او گفته برود و چگونه برود. اما به طور کلی هیچ کدام این حرف‌ها مستند نیست و باید روشن شود.

تحریف آشکار صحبت‌های اژه‌ای از سوی سایت ایرنا

اما سایت ایرنا در اقدامی تأمل برانگیز در حالی که حدود ۳۰ خبرنگار از رسانه‌های کشور در این برنامه حضور داشتند، به تحریف اظهارات دادستان کل کشور پرداخت.

آنچه در زیر می‌خوانید نحوه انعکاس پاسخ محسنی اژه‌ای به این سوال از سوی سایت ایرنا است:

«به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای که این مطالب را روز دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی بیان کرد در عین حال از مصاحبه‌های سایت فارس با خاوری انتقاد کرد و افزود: مدعی‌العموم این مساله را پیگیری می‌کند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور درباره مجموعه مصاحبه‌های سایت فارس با خاوری گفت: آنچه به عنوان یک مجموعه از سوی خبرگزاری فارس منتشر شده، مجموعه بدی است و جا دارد که این مساله را مدعی‌العموم پیگیری کند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: تعجب می‌کنم که منتشرکنندگان این مجموعه چگونه خود را قانع می‌کنند که قصد خیر و اطلاع‌رسانی داشتند.»

چند نکته

* در این خبر سراسر کذب که از سوی سایت ایرنا منتشر شده چند تناقض وجود دارد که اولین آن این است که دادستان کل کشور اصلا نامی از خبرگزاری فارس به زبان نیاورد.

* نکته دوم اینکه ایرنا در خبر خود طوری عنوان کرد که گویا چند خبرنگار از محسنی‌اژه‌ای درباره خبرگزاری فارس سوال کرده‌اند و او در ادامه در پاسخ به سوال دیگری جواب داده است، در حالی که در کل فقط یک سوال در این‌باره از سوی خبرنگار دنیای اقتصاد پرسیده شد.

* نکته سوم اینکه سایت ایرنا اقدام به تحریف سخنان دادستان کل کشور کرده و تمام پاسخ را منعکس نکرده و بخش اصلی سخنان محسنی‌اژه‌ای را سانسور کرده است؛ جایی که محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه مسئولیت این اظهارات برعهده خودش (جوانفکر)‌ است، اعلام می‌کند که چنین اظهاراتی مستند نیست و باید روشن شود.

* عین عبارت استفاده شده توسط محسنی‌اژه‌ای: اما خیر، در بررسی‌های ما قطعا چنین چیزی نیست که این آقا (خاوری) بخواهد با صحبت یک کسی رفته باشد و نیامده باشد.

* و دیگر اینکه سایت ایرنا، ابهام در اظهارات محسنی‌اژه‌ای درباره "مجموعه بد" را به نفع خودش برداشت کرده و مجموعه بد را خبرگزاری فارس قلمداد کرده در حالی که این اظهارات محسنی‌اژه‌ای متوجه ویژه‌نامه توقیف‌شده روزنامه ایران درباره اختلاس با عنوان دست‌های آلوده است.

* در آخر اینکه سایت ایرنا به نقل از محسنی‌اژه‌ای مدعی شده است که مدعی‌العموم این موضوع را پیگیری می‌کند در حالی که محسنی‌اژه‌ای در اظهارات خود گفت: جا دارد مدعی‌العموم این موضوع را پیگیری کند.

خبرگزاری فارس همچنین با بیان اینکه فایل صوتی و تصویری اظهارات محسنی‌اژه‌ای در اختیار اکثر رسانه‌های کشور از جمله خبرگزاری فارس و احتمالا خود سایت ایرنا قرار دارد، تهدید کرد این خبرگزاری حق پیگیری قضایی و حقوقی چنین ادعای کذبی از سوی سایت ایرنا را برای خود محفوظ می‌داند و قطعا تحریف اظهارات دادستان کل کشور توسط این سایت از سوی دادستان محترم کل کشور نیز قابل پیگرد است.

به نظر می رسد این قصه سردراز داشته باشد و احتمالا به زودی ایرنا هم پاسخ این خبررا منتشرنماید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► محبوبترین شخصیت های فیس بوکی + عکس
استخدام در 6 ردیف در شركتي معتبر و فعال(تا 21 آذر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر