کینه‌ قدیمی که منجر به انتقام آنلاین شد

جمعه ، 26 خرداد 1402 ، 12:10
رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی فردی که به قصد انتقام اقدام به انتشار فیلم غیراخلاقی منتسب به یکی از شهروندان در فضای مجازی را نموده بود خبر داد .


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: "سرهنگ علی‌رضا یعقوبی"، رئیس پلیس فتا استان ایلام در تشریح این خبر عنوان داشت: شهروندی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت در فضای مجازی فردی ناشناس اقدام به هتک هیثیت وی کرده است که با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به آن به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


این مقام انتظامی افزود: شاکی بیان داشت فردی ناشناس از طریق یک پیج روبیکا که دارای دنبال کننده زیادی است اقدام به انتشار فیلم غیراخلاقی در فضای مجازی نموده و آن را به بنده نسبت داده است و موجب خدشه‌دار شدن آبروی اینجانب و خانواده‌ام در بین فامیل و اقوام شده است.


سرهنگ یعقوبی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی طی بررسی فنی و اقدمات سایبری متهم پرونده شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی در این پلیس حاضر گردید.


رئیس پلیس فتا ایلام گفت: متهم با مشاهده ادله انکار ناپذیر لب به سخن گشود و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی اعلام داشت چند سال قبل توسط شاکی عکسی نامتعارف از من گرفته شده و منتشر گردید که موجب لطمه زدن به آبرویم شد اکنون با گذشت سالها به انگیزه انتقام دست به اینکار زدم.


این مقام سایبری ضمن بیان اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید توصیه کرد: فضای مجازی مکان حل اختلافات شخصی و انتقام‌جویی نیست و برابر قانون هرگونه توهین و ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم بوده و با افراد خاطی طبق قانون برخورد خواهد شد شهروندان هنگام مواجهه با موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را طی تماس با شماره 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش دهند. 

► اخاذ اینترنتی دختران جوان در دام پلیس فتا شهرستان دورود
اعتماد بی‌جا دلیل انتشار تصاویر خصوصی ◄

مطالب مرتبط
بنر