داستان لنوو، موتورولا و گوگل

دوشنبه ، 14 بهمن 1392 ، 13:54


چند روز پیش خبری منتشر شد که شرکت گوگل موتورولا را با قیمت 2.9 میلیارد دلار به لنوو فروخته است. در صورتی که شرکت گوگل برای خرید موتورولا مبلغی برابر 12.5 میلیارد دلار پرداخته بود که حدود پنج برابر مبلغی است که الان دریافت کرده است. ولی گوگل چندان بازنده هم نبوده و توانسته امتیازاتش را حفظ کند.

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر، در این معامله بیان شده که گوگل امتیازاتش را حفظ می کند؛ زیرا اختراعاتی که در زمان داشتن این شرکت به عمل آمده اند، بخشی از اکوسیستم اندروید به حساب می آیند. لنوو در چند ماه گذشته چندین بار با شرکت کانادایی بلک بری وارد مذاکره شد ولی خوشبختانه این قرار داد به جایی نرسید و لنوو حداقل توانست شرکتی را خریداری کند که بتواند باعث پیشرفتش شود.


این معامله برای هر سه برند لنوو، موتورلا و گوگل سود آور بوده ولی از طرفی هنوز مشخص نیست که لنوو قصد دارد پرسنل شرکتش را تغییر دهد یا خیر.


گوگل با حفظ حق اختراعات خود در این معامله بهره بلندمدت خواهد برد و همچنین لنوو با خریدن موتورولا قدرت خود در بخش موبایل را بالا برده است، همچنین نیاز این شرکت در بازار محصولات موبایل موجب خواهد شد تا شرکت موتورولا از توجه بیشتری بهره ببرد و بودجه و انرژی بیشتری به این شرکت اختصاص داده شود. هنوز هیچ محصول جدیدی از شرکت لنوو و موتورولا رونمایی نشده و به نظرمی آید که به زودی در بارسلونا شاهد محصولاتی جدید خواهیم بود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► با Scent Rhythm، بوسیله بو از وقت مطلع شوید
یک آی فون دیگر آتش گرفت ◄

مطالب مرتبط
بنر