اطلاعیه‌های مهم کدال در بازار بورس مورخه 14 دیماه 93

يكشنبه ، 14 دی 1393 ، 17:13

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شرکت همراه اول
شرکت همراه اول سود هر سهم 6 ماهه نخست سال 93 را به مبلغ 3,027 ریال اعلام کرده است. شرکت توانسته است 46 درصد از پیش بینی های خود را تحقق بخشد. علاوه بر این شرکت برآورد سود هر سهم را با 1 درصد افزایش نسبت به برآورد قبلی به 6,606 ریال افزایش داد.

درآمد فروش و ارائه خدمات شرکت در نیمه ابتدایی سال به مبلغ 40,273 میلیارد ریال اعلام کرده است که 48 درصد از برآورد شرکت را محقق ساخته است و نسبت به دوره مشابه سال 15 درصد افزایش یافته است.

بهای تمام شده کالای فروش رفته نیز با پوشش 48 درصدی برآورد شرکت به مبلغ 25,262 میلیارد ریال اعلام شده است که در مقایسه با دوره گذشته 12 درصد افزایش داشته است. در نهایت حاشیه سود ناخالص شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش 20 درصدی همراه بوده است. نسبت حاشیه سود ناخالص شرکت در نیمه ابتدایی سال جاری 37 درصد است که تفاوت چندانی با دوره مشابه سال گذشته ندارد.


در پیش بینی جدید شرکت درآمد فروش شرکت 800 میلیارد ریال کاهش یافته است و 107 میلیارد ریال نیز از بهای تمام شده کالای فروش رفته کاسته شده است و در نتیجه حاشیه سود ناخالص شرکت با 693 میلیارد ریال کاهش یافته است و نسبت حاشیه سود ناخالص نیز از 38 درصد در برآورد قبلی به 37 درصد در برآورد جدید رسیده است. با وجود کاهش در سود ناخالص شرکت به دلیل کاهش هزینه های عمومی و اداری و افزایش در درآمد حاصل از سرمایه گذاری، سود خالص شرکت با افزایش 360 میلیارد ریالی همراه شده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو
تحلیل اختصاصی از بازار بورس امروز، 14 دی و پیش‌‍بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر