اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۲ بهمن ماه ۹۳

دوشنبه ، 13 بهمن 1393 ، 10:35

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

پتروشیمی فارابی
شرکت پتروشیمی فارابی از ارزش بازاری 140 میلیارد تومان و سرمایه 15 میلیارد تومان برخوردار است. آخرین معامله سهم مربوط به سی ام دیماه بوده که در قیمت 923 تومان انجام شده است سپس سهم برای تعدیل درآمد متوقف شده است..
شرکت پتروشیمی فارابی در گزارش پیشبینی سود سال 93 بر اساس عملکرد نه ماهه سود هر سهم را 1068 به 534 ریال (معادل 50 درصد) کاهش داده است. شرکت در نه ماهه توانسته است 93 درصد آنرا پوشش دهد..
شرکت دلیل اصلی کاهش سود را کاهش قیمت جهانی نفت و در نتیجه کاهش قیمت محصولات در کنار کاهش حجم فروش اعلام کرده است. مبلغ فروش از 128 به 89 میلیارد تومان (30 درصد) کاهش پیدا کرده است و شرکت در نه ماهه 82 درصد از مبلغ فروش را پوشش داده است. شفارا دی اکتیل فتالات و انیدرید فتالیک تولید می کند حجم فروش دی اکتیل فتالات و انیدرید فتالیک نسبت به پیشبینی سال 93 بر اساس گزارش شش ماهه به ترتیب کاهش  20 و 40 درصدی را نشان می دهد.متوسط نرخ دی اکتیل فتالات برای بودجه 5600 تومان و برای انیدرید فتالیک 3700 تومان در نظر گرفته شده است نرخ های نه ماهه به تر تیب 5800 تومان و 4000 تومان بوده است.
مواد اولیه شرکت الکل و اورتوزایلین است. با توجه به اینکه بخشی از تولیدات شرکت با مواد اولیه با نرخ بالا و قبل از کاهش قیمت نفت تولید شده است شرکت نتوانسته همگام با کاهش نرخ فروش محصولات ، نرخ بهای تمام شده را کاهش دهد.
لبنیات پاک
شرکت لبنیات پاک بر اساس گزارش نه ماهه سود سال 93 را بیش از 40 درصد کاهش داده و از 393 به 228 ریال رسانده است. شرکت در نه ماهه56 درصد سود عملیاتی و 25 درصد سود خالص را پوشش داده است
بخشی از تعدیل منفی به علت کاهش حجم فروش بوده است که سبب شده تا مبلغ فروش با 13 درصد کاهش به 478 میلیارد تومان برسد. درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها نیز با کاهش 80 درصدی از 4 میلیارد تومان به 800 میلیون تومان رسیده است و دلیل آن عدم سوددهی شرکت های تابعه عنوان شده است. سپهان، پاک پی، لبنیات پاستوریزه پاک آرا و فراورده های لبنی پاکسار ساری شرکت هایی هستند که غپاک در آنها سرمایه گذاری کرده است.
به رغم کاهش فروش و درآمد سرمایه گذاری، درآمدهای متفرقه شرکت از 1 به 2.7 میلیارد تومان (152 ریال به ازای هر سهم)  افزایش پیدا کرده است. فروش دارایی ثابت و ضایعات درآمدهای متفرقه را با رشد همراه کرده است که احتمالا در دوره بعدی اتفاق نخواهد افتاد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل اختصاصی از بازار بورس 12بهمن و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر