اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۷اسفند ۹۳

دوشنبه ، 18 اسفند 1393 ، 09:28

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شرکت پتروشیمی خارک:
شرکت پتروشیمی خارک سود سال 94 را با 12 درصد کاهش نسبت به سال 93، 290 تومان برای هر سهم برآورد کرده است.
مقدار تولید و فروش بر مبنای سال 93 در نظر گرفته شده است ولی کاهش قیمت های جهانی مبلغ فروش را با 10 درصد کاهش نسبت به سال 93 به 1152 میلیارد تومان رسانده است. نرخ فروش محصولات به ازاي هر تن متانول 275 دلار، پروپان، بوتان و پنتان 550 دلار و گوگرد 120 دلار پیشبینی شده است.
در ارتباط با بهاي گاز مصرفي، شرکت اعلام نموده است نرخ گاز خوراک (با نسبت 60 درصد گاز مصرفي) با نرخ هر متر مکعب 8 سنت (معادل 228 تومان) و نرخ گاز سوخت (با نسبت 40 درصد گاز مصرفي) با نرخ هر متر مکعب 5 سنت (معادل 142 تومان) محاسبه شده است. با توجه به اینکه نرخ گاز خوراک 8 سنتی در حد گمانه زنی است احتمال تعدیل منفی دیگری از نماد در صورت عدم تصویب نرخ 8 سنتی دور از ذهن نخواهد بود.
شرکت جهت تسعیر ارز حاصل از فروش هاي صادراتي در سال مالي 94 از نرخ هر دلار 3250 تومان استفاده کرده و درآمد حاصل از فروش محصولات صادراتی معاف از مالیات فرض شده است.
بانک پارسیان:
نماد وپارس جهت تعدیل درآمد هر سهم متوقف شده است. بانک پارسیان صورت های مالی شش ماهه را منتشر کرده است که نشان می دهد در این مدت به ازای هر سهم فقط 10 تومان سود ساخته و 16 درصد پیشبینی 93 را محقق کرده است. وپارس در گزارش شش ماهه 92، 48 درصد سود پیشبینی شده را پوشش داده بود.
شرکت در شش ماهه 498 میلیارد تومان (معادل 315 تومان برای هر سهم) زیان مشاع شناسایی کرده است. ولی درآمد غیر مشاع که عمدتا شامل کارمزد و مبادلات ارزی بوده سبب شده تا بتواند 551 میلیارد تومان درآمد داشته باشد. 
میزان تسهیلات اعطایی نسبت به دوره مشابه سال 92 افزایش ولی هزینه مطالبات مشکوک الوصول کاهش یافته است. با توجه به رکود اقتصادی و مشکل مطالبات معوق که گریبانگیر بانک های کشور است. بنظر می رسد وپارس مقدار هزینه ذخیره مطالبات را خوشبینانه برآورد کرده است.
نسبت کفایت سرمایه 8.5 درصد محاسبه شده که در مدت مشابه سال گذشته 9.7 درصد بوده است. طبق الزامات بانک مرکزی این نسبت باید حداقل 8 درصد باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد توسعه خدمات دريايي وبندري سينا
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۷اسفند و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر