تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۱بهمن و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 21 بهمن 1393 ، 15:54

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار، شروع بازار منفی بود که با گذشت دادوستدها به حجم عرضه ها افزوده شد. اما با جمع آوری مجدد برخی صف های فروش تعادل نسبی به بازار بازگشت ولی بخاطر تعطیلی پیش رو و اخبار مهم و تاثیر گذار روز های آینده جو احتیاط در بازار حکم فرما بود.

گروه ساختمانی و خودرویی و لیزینگی معاملاتی به مراتب بهتر ومناسب تر از بقیه گروه ها تجربه نمودند و در صورت فروکش هیجانات منفی این روز ها و بخصوص خبر مثبت پرونده هسته ای، برای رشد قیمتی مستعدتر می باشند و اکثرا در قیمت های حال حاضر از فروشنده کمی برخوردار می باشند.

با توجه به مفروضات گفته شده خرید پله ای و نگهداری شرکت ها و سهام با p/e محدوده4 و 3 وp/e تحلیلی کمتر ازآن می تواند به دید میان مدت کم ریسک تلقی شود و احتمالا با سودآوری مناسبی همراه باشد.

همچنان امیدواریم با حصول توافق بازار سرمایه چند صبایی با رشد مستمر، کمی از ضررهای سنگین یکسال اخیر جبران شود و بعد از فروکش نمودن هیجانات معاملات (این بار خرید) و فراهم شدن شرایط عادی و منطقی، شرکت های پرپتانسیل با ادامه رشد قیمتی و نحوه سود سازی و شرکت های پرریسک با مشکلات فراوان سود سازی از هم تفکیک و در نهایت بازار بصورت منطقی و صرفا عرضه و تقاضا دنبال گردد.

در نهایت برای روز کاری آینده در صورت عدم رخداد سیاسی خاصی و صرفا با توجه به نحوه و نوع معاملات امروز، بازاری متعادل و حتی با نوسانات مثبت پیش بینی می شود که گروه های مذکور مورد اشاره در پاراگراف اول در اولویت رشد قیمتی قرار دارند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۱ بهمن ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد ایران ترانسفو ◄

مطالب مرتبط
بنر