اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۱ بهمن ماه ۹۳

سه شنبه ، 21 بهمن 1393 ، 15:59

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

فرآورده های نسوز آذر
نماد شرکت فرآورده های نسوز آذر پنجم بهمن ماه متوقف شد تا سود هر سهم با تعدیل منفی 62 درصدی همراه شود. کاذر بر اساس عملکرد نه ماهه سود سال 93 هر سهم  را از 68 تومان به 26 تومان کاهش داده است و در نه ماهه فقط 9 تومان (معادل 36 درصد) آنرا توانسته پوشش دهد.
کاذر امروز در قیمت 371 تومان و با افت 10 درصدی  بازگشایی شد. کاهش سود شرکت باعث شده تا پی بر ای سهم به 14 برسد.
کاذر تولید کننده انواع آجر و جرم های نسوز می باشد که در صنایع فولاد، سیمان، نفت و پتروشیمی کاربرد دارند. تقریبا تمام فروش شرکت داخلی بوده در حالیکه 52 درصد از مواد اولیه از داخل و 48 درصد آن از خارج کشور تامین می شود. شرکت در نه ماهه خرید مواد اولیه را با نرخ 3250 تومان به ازای هر دلار تسعیر کرده است.
شرکت میزان فروش سال 93 را از 85 به 64 میلیارد تومان کاهش داده و در نه ماهه 75 درصد آنرا محقق ساخته است. در کنار کاهش 25 درصدی فروش پیش بینی سود عملیاتی افت 75 درصدی را تجربه کرده  و از 9 به 2 میلیارد تومان رسیده است. هزینه های مالی بدون تغییر مانده و درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها با افت 20 درصدی به 3.6 میلیارد تومان رسیده است که 1 میلیارد تومان آن ناشی از فروش بخشي از سرمايه گذاري در سهام شرکت فرآورده هاي نسوز پارس می باشد.
هيئت مديره شرکت در نظر دارد 10 درصد سود خالص سال مالي 93 را به عنوان سود نقدي هر سهم جهت توزيع به مجمع عمومي عادي صاحبان سهام پيشنهاد نمايد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری آتیه دماوند
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۱بهمن و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر