تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۷اسفند و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 18 اسفند 1393 ، 09:25

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

جو انتظار، بازاری کم حجم و با گرایشی منفی دراکثر گروه ها ایجاد نموده که پذیره نویسی صندوق سپاس در زمانی که یکی از دلایل بحران بازار سرمایه کمبود نقدینگی می باشد نیز مزید بر علت گشته و بازار را پیش از پیش با رکود وفرسایش منفی مواجه گردانیده است.

ادامه اخبار مثبت و خوشبینانه در خصوص  پرونده هسته ای (اینبار رفع بن بست های فنی پرونده هسته ای از زبان رئیس سازمان انرژی اتمی) کم کم با عدم واکنش فعالان متضرر یکسال اخیر همراه گشته و احتمالا تا اعلام رسمی توافق و یقین از آن نمی توان به آن امیدوار بود.

پالایشگاهی ها نیز همچنان با ابهامات مختلف و عدم بازگشایی بخش دیگر نقدینگی بازار را بلوکه نموده اند و علی رغم تاکیدها و وعده های مکرر مسئولین مربوطه به بازگشایی، همچنان با توقف همراه می باشند.

در بازار امروز در گروه خودرویی در غیاب ایران خودرو و البته شایعه تعدیل منفی آن، اکثر نمادها و زیر مجموعه ها (قطعه سازان و لیزینگی ها) دادوستدهای متعادل با گرایشی منفی را تجربه نمودند که در این بین قطعه سازان از شرایط بهتر و معاملات مثبت تری برخوردار بودند.

گروه پتروشیمی نیز متعادل با گرایشی منفی دادوستد شدند اما تک نمادهای شوینده به دلیل کاهش چشمگیر مواد اولیه (به علت کاهش قیمت نفت) با اقبال بیشتر و در نتیجه رشد قیمتی مواجه گردیدند.

از دیگر معدود گروه های مثبت امروز به گروه حمل و نقل، بیمه ای و دارویی و تاحدودی سیمانی می توان اشاره نمود که گروه حمل و نقل از اقبال بیشتر و معاملات مثبت تری برخوردار بودند. در بقیه گروه ها همچون گروه بانکی، فلزی و معدنی ، کانی های غیر فلزی، کاشی و سرامیک اکثرا دادوستدهای منفی را شاهد بودیم.

در گروه ساختمانی و غذایی با افزایش محسوس تقاضا و تعادل نسبی با گرایشی مثبت مواجه بودیم و انتظار رشد با آهنگی آرام برای آنها دور از انتظار نمی باشد. برای فردا در صورت عدم رخداد سیاسی خاص، دادوستدهایی همچون روزهای اخیر و ادامه جو احتیاط و انتظار پیش بینی میشود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۷اسفند ۹۳
تحلیل تکنیکال شاخص گروه بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر