کمتر از یک میلیون نفر اقدام به فروش سهام عدالت کرده‌اند

دوشنبه ، 26 خرداد 1399 ، 13:09
سخنگوی سهام عدالت گفت: ارزش فروش ۳۰ درصد سهام عدالت بسته به میزان سهام افراد ۲.۵ و ۵ میلیون تومان است.

فهیمی سخنگوی سهام عدالت در برنامه تیتر امشب در خصوص فروش سهام عدالت گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر برای فروش سهام عدالت اقدام کردند که ۹۰۰ میلیارد تومان سهم فروخته شده است. ۲۰۰ میلیارد تومان هنوز از کارگزاری‌ها به حساب بانک ها وازیر نشده و ۲۰۰ میلیارد تومان از بانک ها به حساب مشمولین واریز نشده است. در کل ۵۲۰ میلیارد تومان به حساب مشمولین واریز شده است.

او افزود: در بعضی موارد مبالغ واریز نشده و یا بخشی از آن واریز شده که تا پایان هفته ۴۰۰ میلیارد تومان مابقی هم تسویه می شود.

فهیمی در خصوص دلایل عدم واریز مبالغ گفت: فروش سهام عدالت بر عهده کارگزاری‌ها است بعضی کارگزاری ها فروش تدریجی سهام عدالت داشته اند که مبالغ طی چند روز واریز می‌شود.

او افزود: اگر بیش از ۱۰ روز از فروش سهام گذشته باشد حتما به فروش رفته و مبلغ آن باید واریز شده باشد و اگر واریز نشده باشد به احتمال قوی شماره شبا اشتباه است و یا شماره حساب فعال نیست و مشمولان باید به شعبه بانک ها مراجعه کنند.

فهیمی گفت: اگر شماره شبا درست بود افراد با شماره تلفن ۱۵۶۹ مرکز سهام عدالت تماس بگیرند و مشخصات خود را ارئه دهند تا به صورت موردی پیگیری شود.

او ادامه داد: موارد اندکی داریم که مشمول سهام عدالت دارایی کمی داشته به طور مثال جزو وراث بوده بنابراین مبلغ کمتری وازیر شده است. همچنین ممکن است کارگزار سهام را خرد خرد فروخته و مبلغ حاصل از فروش به تدریج طی چندروز واریز می شود.

سخنگوی سهام عدالت در خصوص مبلغ فروش ۳۰ درصد سهام عدالت گفت: افرادی که ۵۰۰ هزار تومان دارایی سهام عدالت دارند از فروش ۳۰ درصد آن ۲.۵ میلیون تومان دریافت کنند و مشمولانی که ارزش سهام عدالت آنها یک میلیون تومان باشد ۵ میلیون به حساب آنها واریز می شود.اگر مبالغ کمتر بود فروش بخشی از سهام انجام شده و به تدریج کامل می شود.

او تأکید کرد: اولویت اول ما حفاظت از دارایی های افراد بوده و تا ریال آخر از آن حفاظت می کنیم. در صورت واریز مبلغ کمتر به احتمال ضعیف سهم  افراد کم بوده و  به احتمال قوی فروش تدریجی سهام عدالت انجام گرفته است.

► تسویه‌حساب با دو بانک ادغامی
۸ توصیه مهم برای انجام معامله موفق در بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر