کلاهبردای با در‌ دست‌گرفتن سامانه اینترنت‌بانک شاکی

جمعه ، 26 خرداد 1402 ، 11:59
رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از کشف پرونده‌ای که افراد کلاهبردار با در‌دست‌گرفتن سامانه اینترنت‌بانک شاکی از حساب وی پول برداشت کرده بودند،خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت شخصی ناشناس با من تماس گرفت و اعلام داشت با‌توجه‌ به این‌ که کارت‌بانکی شما فاقد هر‌گونه تخلف بوده است، شما برنده جایزه یک‌صد میلیون ریالی شده‌اید،که من به ایشان اعتماد نموده و شماره‌حساب خود را به وی دادم ،مقرر‌گردید نامبرده مبلغ مذکور را به حسابم واریز نماید، پس‌ از‌ آن کد‌هایی به موبایلم ارسال شد و من نیز این کد‌ها را برای وی خواندم ،مدتی بعد متوجه برداشت مبلغ یک میلیارد ریال ازحساب بانکی خود شدم، لذا من از این موضوع ناراضی بوده و خواهان رسیدگی می باشم.


این مقام سایبری افزود:به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل گردید.


سرهنگ الوانی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم ، افراد کلاهبردار که دو نفر بودند و در خارج از استان زندگی می‌کردند ،شناسایی گردیدند.


این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین مشخص گردید افراد کلاهبردار با این ترفند مدیریت اینترنت بانک شاکی را در دست گرفته و اقدام به جابجایی پول از حساب وی به حساب‌های‌بانکی خودشان نموده‌اند.


وی افزود:در ادامه با تلاش کارکنان پلیس فتا استان و با هماهنگی مقام قضایی  مبلغ ۸۶۰ میلیون ریال به حساب شاکی برگشت داده شد و پرونده نیز برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.


سرهنگ الوانی خاطر‌نشان کرد :کاربران فضای مجازی از اعتماد بی‌جا به افراد ناشناس جدا خودداری نموده و از در‌اختیار ‌قرار‌دادن پیامک‌های مربوط به تراکنش‌های بانکی به افراد ناشناس خودداری نمایند ،چرا که در‌اختیار ‌قرار‌دادن این پیامک‌ها، این امکان را برای مجرمین سایبری مهیا می‌کند تا حساب بانکی افراد را خالی نمایند.


رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند .


این مقام مسئول بیان داشت:شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

► چگونه کارت بانکی را مسدود کنیم؟
صدور کارت بانکی و افتتاح حساب غیرحضوری در سامانه بام ملی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر