لینک‌های جعلی ارز دیجیتال در کمین کاربران

چهارشنبه ، 10 آذر 1400 ، 13:31
رئیس پلیس فتا استان بوشهر بر لزوم هوشیاری شهروندان در هنگام برخورد با تبلیغات اغواکننده و لینک‌های ناشناس تأکید کرد و گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، فعالیت‌های مجرمانه در قالب سایت‌های تبادل ارز دیجیتال (رمز ارز) است.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: کلاهبرداران فیشینگ در حوزه‌ ارزهای دیجیتال معمولاً سعی می‌کنند از اشتباه تایپی در آدرس یک صرافی یا کیف پول تحت وب استفاده کنند.


این مقام سایبری درباره اعتماد نکردن به نتایج تبلیغاتی در موتورهای جستجو افزود: نتایجی که به‌ صورت تبلیغات در موتورهای جستجو مثل گوگل به شما نمایش داده می‌شود، از دیگر نتایج قابل تشخیص است، یکی از روش‌های قدیمی برای انجام فیشینگ هستند، فیشر با پرداخت هزینه می‌تواند صفحه‌ تقلبی خود را در موتورهای جست‌وجو بالا بیاورد.


سرهنگ قاسمی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد:  در تمامی وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، لینک آدرس را چک کنید و مطمئن شوید که از لینک درستی استفاده می‌کنید و مراقب تغییرات احتمالی در حروفی خاص از آدرس وب‌سایت باشید.وی به شهروندان هشدار داد: مراقب ایمیل‌های فریب‌دهنده با عنوان برنده‌شدن در یک قرعه‌کشی یا چیزی شبیه به این باشید.


این مقام انتظامی بیان کرد: برخی از مجرمان سایبری نیز با جمع‌آوری اطلاعات شهروندان در سایت‌های جعلی به دنبال اهداف بلند مدت مجرمانه خود مثل اخاذی و باج‌گیری از شهروندان هستند که در پی داشتن اطلاعاتی که قبلاً از آنها جمع‌آوری کرده‌اند، می‌تواند اعمال مجرمانه خود را پیش ببرند. 


رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خاتمه خاطر نشان گفت: هموطنان گرامی می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

► ورود به بازار رمز ارز می‌تواند خسارت بار باشد
کلاهبرداری با عنوان فروش مودم ◄

مطالب مرتبط
بنر