وقتی مشتری بد اخلاق به پست کارمند بانک می خورد

پنجشنبه ، 25 مهر 1392 ، 10:29

 

هیچ کس دوست ندارد بایک مشتری شاکی و عصبانی برخورد کند مخصوصا در ساعات اولیه روز کاری اما چه بخواهیم و یا نه همه خوشحال و خندان نیستند و نخواهند بود حتی این امکان وجود دارد که از خدمات بانک ما ناراضی باشند اما نحوه برخورد صحیح با یک مشتری ناراضی وعصبانی چیست؟

به گزارش بانکی دات آی آر، بسیاری ازکارکنان صف بانک ها که در تماس مستقیم بامردم هستند با مشکلات دریافتی کم ،ساعات طولانی کار و حتی شیفت کاری در ایام تعطیل می سازند اما برخورد نامناسب برخی مشتری های ناراضی و عصبانی در توانشان نیست.

شاید هم از اینکه در صف نخست برخورد بامشتری ها هستند احساس خوبی نداشته باشند. حقیقت این است که ویترین بانک ها همین افراد هستند و اگر برخورد اصولی و اخلاقی نداشته باشند اعتبار کل بانک با مخاطره مواجه می شود.

در شرایط رقابتی شدید این روزهای بانک ها اهمیت این موضوع دو چندان می شود.

خودتان را جای مشتری بگذارید در کارش عجله دارد با شعبه ای بزرگ مواجه می شود که تنها چند باجه فعال و پاسخگو دارد و باقی باجه ها تعطیل اند. در این گزارش قصد این را نداریم که به بحث عدم تکریم مشتری ها از سوی بانک ها بپردازیم  اما این شمایید که باید مشتری را جلب کنیدو از ناراحتی انتظار طولانی اش بکاهید. اینطوری خودتان هم آرامش بیشتری دارید چون توانسته اید به یک انسان کمک کرده و به اصطلاح کارش را راه بیندازید.در این مواقع پیشنهاد ما این است که:

1. مشتری ناراضی را ببینید

هیچ چیز بدتر از این نیست که زمانی که شما ناراحت و عصبانی هستید نادیده گرفته شوید و به احساستان  بی توجهی شود یک سوال ساده که به نظر ناراحت می رسید؟ یا کمکی از دست من برمی آید مثل آب سردی بر روی آتش است . دیده شده حتی مشتری وقتی می بیند شما او را دیده اید حس نارضایتی اش تقلیل پیدا کرده اما انفجار هم دور از ذهن نیست؟!! و سر درد دل مشتری باز می شود.

2. با مشتری ناراضی حرفه ای برخورد کنید

انتقاد پذیر باشید، مشتریان ناراضی پر استرس هستند و این شمایید که باید خونسردی خود را حفظ کنید. تلاش کنید که با انتقاد شخصی برخورد نکنید و همیشه خونسرد باشید. مشتری خود را به دلیل اشتباهش متهم نکنید و از هرگز چرب زبانی نکنید.

3.از مشتری ناراضی عذرخواهی کنید

در خدمات مشتریان یک عذرخواهی کوچک تاثیری بزرگ می گذارد. عذرخواهی شما نشان می دهد که با مشتری خود همدلی دارید و به احساساتش احترام می گذارید. حتی باوجود اینکه فکر می کنید شما یا بانکتان کار اشتباهی انجام نداده اید، از این که برای هر نوع نارضایتی مشتری عذرخواهی صورت می گیرد مطمئن شوید

4.سعی نکنید مشتری را مجبور به خوش رفتاری کنید

اینکه بخواهید مشتری را ادب کنید و او را وادار به رعایت رسم ادب کنید فقط آتش عصبانیت او را شعله ور می کند سعی کنید خودتان رعایت ادب را به جا آورید در این صورت بازخورد بهتری در یافت خواهید کرد.

5. از خودتان سلب مسئولیت نکنید

اینکه بگویید من یک کارمند ساده هستم و این مسائل ربطی به من ندارد اصلا مودبانه نیست می توانید شماره روابط عمومی سازمان یا مسئول مستقیم امر را به مشتری بدهید یا او را به مدیر شعبه تان ارجاع دهید یکی از وظایف آنها پاسخگویی به اینگونه مسائل است.

6. لبخند بزنید

هیچ چیز به اندازه لبخند زدن البته مودبانه و به دور از تمسخر راهگشانخواهد بود. البته منظور این نیست که قاطع نباشید و ضعف نشان دهید بلکه مقصود تلطیف فضا می باشد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► با "چکاوک" آشنا شوید
معرفی موبایل بانک بانک سپه ◄

مطالب مرتبط

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟

بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزار‌های پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.


بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزار‌های پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش آرمان ملی آنلاین، طبق اعلام بانک مرکزی، سقف تراکنش بانکی روزانه بسته به نوع انجام عملیات تراکنش از پنج تا ۴۰۰ میلیون تومان متغیر است. همچنین سقف خرید روزانه از طریق دستگاه خودپرداز از ۵۰ میلیون برای هر کارت تا ۲۰۰ میلیون تومان برای تمام کارت‌های هر فرد متغیر است.

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزار‌های پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه‌های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپرداز‌ها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

خرج 205 هزار میلیاردتومانی برای فروکش التهاب بازار بین بانکی+ نمودار

نرخ بهره بین بانکی که مهمترین نرخ بهره برای سیاست‌گذار پولی است در هفته منتهی به 12 اردیبهشت همانند دو هفته گذشته خود....


اقتصادنیوز: نرخ بهره بین بانکی که مهمترین نرخ بهره برای سیاست‌گذار پولی است در هفته منتهی به 12 اردیبهشت همانند دو هفته گذشته خود در کانال 23.5 درصد باقی مانده و با کاهشی بسیار جزئی مواجه شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، این درحالیست که میزان تزریق اعتبار توسط بانک مرکزی در بازار باز نیز که یکی از ابزار کنترل نرخ بهره است، از مرز 205 همت در هفته گذشته فراتر رفته و اعتبارگیری قاعده مند شبکه بانکی در حدود کمتر از 3 همت رقم خورده است. چکیده این موارد می‌تواند به معنای فروکش کردن التهاب تقاضای بانکی در ازای تزریق 205 همتی به بازار باز باشد.


جزئیات نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته

بر اساس آمارهای منتشر شده از بانک مرکزی نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 12 اردیبهشت 1403 معادل 23.5 درصد اعلام شده است که در مقایسه با دو هفته گذشته خود از ثبات نسبی برخوردار بوده است. این درحالیست که در اواخر سال 1402 و ابتدای 1403 نرخ بهره بین بانکی که به نوعی قیمت توافقی استقراض منابع مالی بین بانک‌ها به شمار می‌آید، با التهاب بازارها در نتیجه مسائل مربوط به آخر سال با افزایش مواجه شده بود و در اولین هفته فروردین معادل 23.62 درصد به ثبت رسید.


بر اساس گزارش اکوایران، به‌طور کلی بانک‌ها نیز مانند اشخاص حقیقی می‌توانند در صورت نیاز به منابع مالی از یکدیگر به مدت 24 تا 48 ساعت استقراض کنند. نرخ بهره این عملیات نیز به صورت شناور در یک کانال مدیریت شده توسط بانک مرکزی شکل می‌گیرد. با توجه به اینکه نرخ بهره بین بانکی مهمترین نرخ بهره در اقتصاد تلقی می‌شود، سیاستگذار پولی عموما با هدف کنترل نرخ بهره با استفاده از ابزاری مانند عملیات بازار باز و اعتبارگیری قاعده‌مند اقدام به دخالت غیرمستقیم در روند تغییرات نرخ بهره می‌کند.


فروکش التهاب در بازار بین بانکی در ازای تغذیه 205 همتی از بازار باز

بر اساس مطالعات، تغییرات نرخ بهره تابع فشار مازاد تقاضا در بازار بین بانکی است که بر اساس آن هرگاه مازاد تقاضا افزایش یابد فشارها در جهت بالاتر رفتن نرخ بهره شکل می‌گیرد. در مقابل هرگاه مازاد عرضه شدت بیشتری داشته باشد، بانک‌ها حاضرند در ازای نرخ بهره پایین‌تری به متقاضیان اعتبار قرض دهند و نرخ بهره کاهش می‌یابد. زمانیکه فشار تقاضا در بازار بین بانکی بالا باشد بانک مرکزی ممکن است تشخیص دهد که با استفاده از عملیات بازار باز بخشی از تقاضا را تامین کند تا فشار زیادی بر نرخ بهره بین بانکی وارد نشود.


مشاهده می‌شود میزان تزریق اعتبار توسط بانک مرکزی در بازار باز از ابتدای 1403 تا تاریخ مورد بررسی، حجم بالایی داشته است و در هفته اخیر به بیش از 205 همت که به نوعی سقف تاریخی محسوب می‌شود رسیده است. در مقابل اعتباردهی قاعده‌مند بانک‌ها از بانک مرکزی کاهش یافته که به نوعی می‌تواند نشان‌دهنده بازگشت آرامش به بازار بین بانکی در ازای تزریق اعتبار 205 همتی به بازار باز باشد

بنر