پرداخت یارانه‌ ها سه ماه یکبار می شود

سه شنبه ، 23 مهر 1392 ، 15:03

سازمان هدفمندی در نشست نمایندگان دولت و مجلس پیشنهاد داد که یارانه پرداختی به مردم ۳ تا ۶ماهه شده و دولت به جای پرداخت یارانه به دهک‌های بالا، به آنها اوراق مشارکت بدهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید عبدالکریم هاشمی نماینده مردم میناب وعضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز نمایندگان دولت و مجلس، گفت: در این جلسه مباحث مربوط به اصلاح‌بودجه سال‌جاری و پیش‌بینی وضع اقتصادی دولت و منابع بودجه سال 93 مورد بررسی قرار گرفت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به گزارش برخی دستگاه‌های در این جلسه تصریح کرد: در این جلسه سازمان هدفمندی طرحی را پیشنهاد کرد که براساس آن به جای حذف 3دهک بالا، دولت یارانه نقدی را به صورت نقدی و غیرنقدی به مردم پرداخت کند، بدین صورت که به اقشار پایین جامعه یارانه نقدی آن هم در فواصل 3 یا 6 ماه یک بار پرداخت کرده و به اقشار بالاتر این یارانه را به صورت سهام یا اوراق مشارکت بدهد؛ این موضوع فقط یک پیشنهاد از سوی سازمان هدفمندی بود و قرار است که بیشتر بررسی شود.


هاشمی افزود: رئیس مرکز آمار در این جلسه طی گزارشی اعلام کرد که در حالی که این مرکز دارای بانک‌های اطلاعاتی متعدد و زیادی است اما اطمینانی وجود ندارد که همه این اطلاعات دقیق و صحیح باشند چرا که ممکن است شرایط برخی افراد و اطلاعات ثبت‌شده آنها تغییر کرده باشد، لذا نمی‌توان 3 دهک‌ بالای یارانه‌بگیر جامعه و البته بقیه دهک‌ها را مشخص کرد.


هاشمی افزود: نماینده سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در این جلسه طی گزارش اعلام کرد که ما قدرت تشخیص 3دهک بالا را داریم و به راحتی می‌توانیم این کار را انجام دهیم بنابراین مقرر شد که اقدامات مختلف و لازم در این زمینه انجام شود. در این جلسه تصمیم قطعی درباره حذف یارانه 3دهک بالا گرفته نشد، اما مقرر شد که این موضوع در نشست‌های بعدی نمایندگان دولت، مجلس و کارشناسان بیشتر مورد بررسی کارشناسانه قرار بگیرد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در این جلسه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اظهار نظر خاصی در مورد حذف 3دهک نکرد اما در مجموع به دلیل بار مالی پرداخت یارانه نقدی به 3دهک بالا و همچنین مشکلات دولت در تامین منابع این یارانه، دولتی‌ها با حذف 3 دهک بالای یارانه‌بگیران موافق بودند.
هاشمی خاطرنشان کرد: در این جلسه کارشناسان نیز برعدم اتکای بودجه های سنواتی به درآمدهای نفتی تاکید کردند که البته تحقق این موضوع در کوتاه مدت مقدور نیست و باید برای بلند مدت در این باره برنامه‌ریزی کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 22 مهر 92
مهمترین اولویت های کاری وزیر کار ◄

مطالب مرتبط
بنر