حذف مجوز پیشینی برای ۳۳۰ کسب و کار خانگی

شنبه ، 16 بهمن 1400 ، 13:20

وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با خبرنگاران و در حاشیه نشست هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار از حذف امضاهای طلایی و مجوزهای پیشینی ۳۳۰ مورد از مشاغل و کسب و کارهای خانگی خبر داد.


به گزارش بانکی به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) دکتر سیداحسان خاندوزی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی در خصوص مصوبات جلسه هیئت عالی مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار گفت: در این جلسه در خصوص ۴ مصوبه مهم تصمیم‌گیری شد، که در صدر آنها که به نظر می‌رسد دامنه وسیع‌تری از فعالان اقتصادی را در بر می‌گیرد و برای آحاد مردم جذاب‌تر خواهد بود، مسئله مجوزهای مشاغل خانگی اعلانی است.

وزیر اقتصاد در ادامه و در تشریح این موضوع گفت: بر اساس این مصوبات ۳۳۰ کسب‌و‌کار خانگی صرفاً با ثبت در درگاه ملی مجوزها و سامانه وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و با تعهد به اینکه شرایط آن کسب و کار را رعایت خواهند کرد، می‌توانند بلافاصله شروع به فعالیت کنند و برای آنها مجوز پیشینی صادر نمی‌شود؛ در نتیجه امضای طلایی اولیه کنار گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: نظارت دستگاه‌های اجرایی پس از آن خواهد بود که مشاغل یاد شده در این درگاه ثبت شده و مجوز را به صورت برخط دریافت کردند و بعد از آن در هفته‌ها و ماه‌های بعد نیز دستگاه‌ها می‌توانند برای نظارت مراجعه کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: قرار شد، دامنه وسیعی از کسب و کارهای خانگی که ۳۳۰ مجوز مربوط به مشاغل خانگی اعلانی را شامل می‌شود، در این چارچوب قرار گیرند و به نظر می‌رسد این تصمیم خبر خوبی است که می‌توان آن را به مردم عزیز کشورمان اعلام کرد.

► دهه فجر، درخشش جلوه‌های ایمان بر قله پیروزی
سومین دوره مسابقه "هوش حفاظتی" بانک رفاه کارگران برگزار می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر