چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (35)

يكشنبه ، 27 مرداد 1392 ، 04:51

 

برای مشاهده تمام شماره های این سلسله گزارش ها اینجا عضو شوید

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.

از این پس قصد داریم در سلسله گزارش هایی به تبیین اصولی تازه و نو درباره کسب و کار بپردازیم تا کاربران گرامی سایت بانکی بتوانند با دید بازتری درباره کسب و کار خود تصمیم بگیرند.

آنچه در سلسله گزارش های پیش رو می خوانید با آنچه تاکنون درباره راه اندازی و اداره یک کسب و کار شنیده یا خوانده اید تفاوت دارد..

داستان این مجموعه گزارش درباره شرکتی نه چندان بزرگ اما بسیار موفق است که با تکیه بر اصولی که از نظر منطقی چندان درست به نظر نمی رسند به درآمدهای میلیونی رسیده است.

روزهای یک شنبه و پنجشنبه هر هفته منتظر یک قسمت از این گزارش باشید.

پیشنهاد ما به شما این است که خواندن این رشته گزارش ها را از دست ندهید

الگویی به نام فروشندگان مواد مخدر

فروشندگان مواد مخدر تجار دقیقی هستند. آنها خوب می دانند که محصولشان پر مشتری دارند، پس مقدار کمی از آن را رایگان می دهند چون می دانند که مشتری خودش به زودی با پول برمی گردد. از آنها الگو بگیرید. محصولتان را بسیار خوب، اعتیادآور و "بدون آن هرگز" کنید. مقدار کمی از محصول را رایگان بدهید تا مشتری خودش با پول برگردد. این امر مجبورتان می کند محصولی در سایز کوچک و در حد تست بسازید. در واقع نیازمند مقدمه ای گوارا برای آنچه می خواهید بفروشید، هستید. این یعنی شانس مشتری ها برای امتحان محصول بدون نیاز به پول،  سرمایه یا صرف وقت زیاد. در دنیا بسیاری از کسب و کارها، به ویژه آنهایی که مواد غذایی و خوراکی ها سرو کار دارند، سالهاست کارشان همین است. نانوایی ها، رستوران دارها، بستنی فروشی ها، دارندگان نمایشگاه اتومبیل و صاحبان شرکت های نرم افزاری از جمله ی این کسب و کارها هستند که سالهاست از مدل کسب و کار فروشندگان مواد مخدر پیروی می کنند.

از ارائه تعداد یا مقدار کمی محصول رایگان نترسید. مهم است از برگشتن افراد به سوی خودتان مطمئن شوید. اگر به محصولتان اعتماد نداشته باشید، محصولی به قدر کفایت قدرتمند نمی توانید بسازید.

بازاریابی دپارتمان نیست!

آیا دپارتمان بازاریابی دارید؟! اگر ندارید که کار خوبی می کنید، اما اگر دارید باید بدانید که بازاریابی تنها وظیفه کارکنان این بخش نیست. حسابداری یک دپارتمان است، اما بازاریابی چیزی فراتر از اینهاست. بازاریابی کاری  است که هر کسی در شرکت شما باید راه و رسمش را بلد باشد. تا وقتی نتوانید ارتباط برقرار کنید، نمی توانید بازار را دریابید. هر تلفنی که پاسخ می دهید، ایمیلی که می فرستید، محصولی را به دیگران می دهید، در وبسایتتان درباره محصول می نویسید در واقع بازاریابی کرده اید. در شرکت نرم افزاری هر پیام خطا یک بازاریابی است. در رستوران داری. تعارف یک شیرینی بعد از شام بازاریابی است. در کسب وکارهای خرد هر بار وارسی پیشخوان بازاریابی است. در کسب و کارهای خدماتی ارائه فاکتور بازاریابی است.

توجه داشته باشید که هر یک از این کارهای کوچک از انتخاب قطعه ای برای محصولتان بسیار مهم تر است.  بازاریابی فقط تک کارها نیستند بلکه مجموعه ای از هر چیزی است که شما دارید.

یک شبه ره صد ساله را نمی روند

فکر به سرعت پولدار شدن و یک شبه ره صد صاله رفتن را از سر مبارکتان بیرون کنید. شما آنقدرها خاص نیستید که همه آدم ها دائم بهتان توجه کنند. کسی به شما توجه نمی کند، دستکم در اول راه وضع این است. شما هم قصه های یک شبه ره صد ساله رفتن را شنیده اید؟! خوب است در جریان باشید که این همه ماجرا نیست. اگر کمی دقیق تر شوید، آدم هایی را می یابید که ورشکستی ها و پیخ و خمها تجربه کرده اند تا به موقعیت فعلی شان رسیده اند. در داستان هیی هم که واقعی است خیلی کم پیش آمده که موفقیت ناگهانی و بادآوره پایدار بماند چون پایه و اساسی برای پایداری ندارد. رویای موفقیت یک شبه را با رشد آرام و منسجم معامله کنید. سخت است اما باید صبور باشید، سخت کار کنید، دنبال موفقیت بلند مدت باشید، دنبال خرج های الکی مثل ایجاد روابط عمومی برای میانبر زدن نباشید. در ابتدای کار به دنبال نوشتن داستان های و گزارش های حماسی نباشید چون هنوز اتفاقی نیفتاده که بتوانید راجع به آن داستان بنویسید. داستان و گزارش نوشتن مربوط به زمانی است که مدتی تجربه کسب کرده باشید و گزارشی برای ارائه داشته باشید.

به یاد داشته باشید که برندهای بزرگی چون استارباکس، اپل، نایک، آمازون، گوگل و غیره در ابتدا روابط عمومی نداشتند و بزرگ شدنشان به خاطر روابط عمومی نبود. همین امروز شروع به جذب مخاطب  و علاقه مند کردن آنان به محصول کنید. ده سال دیگر این شما هستید که به دیگران درباره داستان هایی می خندید که راجع به موفقیت یک شبه تان می بافند.

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (1)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (2)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (3)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (4)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (5)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (6

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (7)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (8)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (9)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (10)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (11)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (12)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (13)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (14)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (15)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (16)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (17)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (18)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (19)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (20)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (21)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (22)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (23)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (24

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (25)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (26)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (27

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (28)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (29)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (30)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (31)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (32)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (33)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (34)

 

► چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (37)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (34) ◄

مطالب مرتبط
بنر