تحلیل اختصاصی از بازار بورس 11بهمن و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 12 بهمن 1393 ، 09:32

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

همچنان طبق پیش بینی بازاری مثبت و پرتقاضا را نظاره گر هستیم. در سطح بین المل شاهد جهش قیمتی حدود 7% نفت به دلیل آمار مناسب و روبه رشد اقتصاد امریکا (البته کمتر از انتظار کارشناسان اقتصادی) و همچنین کاهش سرمایه گذاری در پروژه های نفت شیل بودیم.

با عرضه صف های برخی نمادهای مهم همچون خودرو و بانک صادرات و ...خریدران همچنان پرتقاضا ظاهر گشتند و در نهایت با عقب نشینی محسوس فروشندگان اغلب گروه ها و نمادها با صف خرید و رشد قیمتی بکار خود پایان دادند و رشد شاخص کل و جو مثبت بازار را نمایان ساختند.

البته در گروه لیزینگی تعدیل مثبت37% ولبهمن و پوشش عالی علی رغم ارائه بودجه ای محافظه کارانه، جو بسیار مثبت تری روی گروه لیزینگی ایجاد نمود که صف های خرید در این گروه نیز تا آخر بازار پابرجا ماند. برای فردا به نظر همچنان بازاری مثبت و پرتقاضا را نظاره گر باشیم بطوریکه نوسان گیرها احتمالا با عرضه های بیشتر به بالا رفتن حجم معاملات کمک نمایند که خود رخداد مثبتی خواهد بود.

در اخبار سیاسی احتمالا نشست مذاکرات هسته ای بین طرفین در روز جمعه پیش رو (17بهمن) ادامه خواهد داشت. آخرین گزارشات 9ماه با تعدیل منفی16%بترانس و 19%منفی و معادن و تعدیل سنگین و منفی و شناسایی زیان98% خاور و البته بازگشایی عجیب آن با رشد حدود15% مثبت بود.

در انتها همچنان تامل در خرید سهام پر ریسک و p/e بالا و تا جای امکان دوری از قرار گرفتن در صف های خرید بخصوص در معاملات فردا همچنان میتواند رویکرد مناسبی تلقی گردد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۱ بهمن ماه ۹۳
اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۸ بهمن ماه ۹۳ ◄

مطالب مرتبط
بنر