تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۵بهمن و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 26 بهمن 1393 ، 11:24

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

رویکرد مثبت دولتمردان و طرفین غربی برای به نتیجه رسیدن پرونده هسته ای بازاری مثبت و البته پرعرضه را ایجاد نمود اما هرچه به پایان زمان دادوستدها نزدیک شدیم با افزایش حجم عرضه ها و نوسانات منفی برخی نمادهای تاثیر گذار مواجه شدیم و در نهایت پایانی متعادل را مشاهده نمودیم.

احتمالا فردا در صورت عدم رخداد سیاسی خاص، بازاری متعادل و پر عرضه را نظاره گر باشیم. همچنان امیدواری ها نسبت به دست یابی توافقی جامع وجود دارد اما تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش ایران از رفتار سو طرفین غربی حکایت دارد و کار را پیش از پیش سخت نموده است.

از رخدادهای مهم دیگر، آتش سوزی گسترده در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی، خبرهای منفی پیرامون اقتصاد چین و اکثر کشورهای اتحادیه اروپا همچون یونان، پرتغال، فرانسه و غیره علی رغم آمار امیدوار کننده اخیر است. تنش های موجود بین غرب و روسیه بر سر مسائل اوکراین،رشد اندک قیمت جهانی نفت و کاهش مجدد اکثر فلزات رنگین و مهمتر از همه نزدیک شدن به زمان تسویه اعتبار مشتریان کارگزاری ها و ارائه بودجه های سال 94 شرکت ها و نزدیک شدن به انتهای سال مالی اکثر شرکت ها از دیگر رویدادهای مهم این روزها می باشد.

در بازار امروز معاملات پر حجم خبهمن، فاذر و ونفت چشم نوازی می نمود که در نماد خبهمن شایعه خریدهای پرحجم صندوق توسعه بازار و در نماد ونفت خروج یکی از حقوقی ها از ترکیب سهامداری شرکت و در مورد فاذر شایعه تعدیل مثبت مجدد را نظاره گر بودیم. از گروه های منفی امروز، گروه قندی، فلزات رنگین و برخی نمادهای پتروشیمی می توان اشاره نمود.

در گروه قندی شایعات مختلفی پیرامون رقم های تعرفه واردات شکر و احتمال صادرات مجدد آن شنیده میشد و در گروه پتروشیمی رشد اندک قیمت های جهانی متانول را نظاره گر بودیم.در نهایت بازار فعلا در محدوده ای با شیب ملایم صعودی در حال نوسان می باشد و رفتار سینوسی فعالین بازار ناشی از ابهامات مختلف سیاسی و اقتصادی حال حاضر می باشد که همچنان امیدواریم در اسفند ماه با برطرف شدن آنها و توافق هسته ای بازاری صعودی و مستمر را نظاره گر باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۵ بهمن ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری آتیه دماوند ◄

مطالب مرتبط
بنر