اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۳ بهمن ماه ۹۳

سه شنبه ، 14 بهمن 1393 ، 09:35

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شرکت چینی ایران
طبق گزارش نه ماهه، سود هر سهم سال 93 را از 709 به 128 ریال (معادل 82 درصد) درصد کاهش داده است. شرکت  رکود شدید بازار و ناتوانی در فروش را عامل اصلی تعدیل منفی سنگین سهم اعلام کرده است. مبلغ فروش با افت 15 درصدی به 62 میلیارد تومان رسیده است. 
شرکت در گزارش شش ماهه سعی کرده با درآمدهای متفرقه زیان عملیاتی خود را پوشش دهد و سود شناسایی کند. در گزارش نه ماهه نیز این رویه را ادامه داده است و به رغم زیان عملیاتی، درآمد متفرقه را 4.4 میلیاردتومان (26 تومان به ازای هر سهم) شناسایی کرده است.
شرکت در نه ماهه 265 ریال (207 درصد) از سود سال 93 را پوشش داده است. درآمد متفرقه شناسایی شده مربوط به فروش داراییهای غیر مولد و املاک مستغلاتی است که در نه ماهه 4.4 میلیارد تومان بوده و برای پایان سال 2.1 میلیارد تومان برآورد شده است.
شرکت چینی ایران با نماد کچینی سود سال 93 را در اولین پیشبینی 1679 ریال اعلام کرده سپس به 1287، 709 و 128 ریال تعدیل منفی داده است.


شرکت کارت اعتباری ایران کیش
این نماد در 22 دیماه به علت تعدیل درآمد هر سهم متوقف شد. رکیش در گزارش نه ماهه سود سال 93 را با 47 درصد کاهش 377 ریال برآورد کرده است. فروش و درآمد حاصل از ارائه خدمات 28 درصد و سود عملیاتی 54 درصد کاهش یافته است. شرکت دليل عمده تعديل سود هر سهم را عدم شناسايي درآمدهاي شاپرک (مربوط به کارمزد خريدهاي غيراعتباري) در نيمه دوم سال 1393 به دليل عدم تاييد و پرداخت آن توسط شرکت شاپرک اعلام نموده است. رکیش توانسته است در نه ماهه 85 درصد سود سال 93 را پوشش دهد.
درامد رکیش از دو محل نصب و پشتیبانی دستگاه های POS و کامزد حاصل از تراکنش ها حاصل می شود. تا قبل از روی کارآمدن شرکت شاپرک هیچ هزینه کارمزدی به شرکت‌هایPSP  پرداخت نمی‌شد، ولی پس از روی کارمدن شرکت شاپرک، ماهانه به‌ازای هر تراکنش موفق با توجه به مبلغ تراکنش حداکثر تا مبلغ 2 هزار ریال به‌عنوان کارمزد به این شرکت‌ها پرداخت می شد تا اینکه اختلافات بر سر کارمزد باعث شده شاپرک فعلا پولی به شرکت های PSP نپردازد. طبق صورت های مالی سال 92 تقریبا 45 درصد از درآمد شرکت ناشی از کارمزد بوده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد لیزینگ سایپا
تحلیل اختصاصی از بازار بورس 13بهمن و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر