اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲۰اسفند ۹۳

شنبه ، 23 اسفند 1393 ، 09:45

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بانک پارسارگاد
نماد بانک پاسارگاد که برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده جهت تصویب اساسنامه متوقف شده بود، امروز در قیمت 158 تومان بازگشایی شد. همزمان با گزارش مجمع اولین پیش بینی سود سال 94 نیز منتشر شده که نشان می دهد سود هر سهم با 4 درصد افزایش به 34 تومان رسیده است.
درآمد مشاع بانک با رشد 14 درصدی نسبت به سال گذشته به 1.975 میلیارد تومان برآورد شده است. 86 درصد درآمد تسهیلات بانک از نوع مشارکت مدنی و با نرخ 27-28 درصد است. تقریبا نیمی از سود پرداختی به سپرده گذاران مربوط به سپرده گذاری بلند مدت یکساله است و با نرخ 22 درصد است. تامین مالی از طریق سپرده های یکساله نشان می دهد بانک پاسارگاد احتمال می دهد نرخ بهره کاهش یابد. در صورتیکه بانک مرکزی نرخ سود بانکی را کم کند وپاسار می تواند با نرخ پایینتری استقراض کرده و سودآوری خود را ارتقا دهد.
در بخش درآمدهای غیر مشاع ، تغییرات عمده مربوط به کارمزد دریافتی و کارمزد اعتبارات اسنادی است که با رشد 20 درصدی، رقم 214 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است؛ در مجموع وپاسار انتظار دارد در سال 94، 2.574 میلیارد تومان درآمد مشاع و غیر مشاع  داشته باشد.
در بخش هزینه ها، هزینه های اداری و عمومی همگام با تورم و 25 درصد افزایش یافته است. هزینه مطالبات مشکوک الوصول 1.2 برابر شده و 220 میلیارد تومان برآورد شده است. هزینه مطالبات مشکوک الوصول، معوق و سررسید گذشته به ترتیب 78، 17 و 5 درصد از ذخیره مطالبات مشکوک الوصول اختصاصی را تشکیل می دهند.
طبق یادداشت حق الوکاله نرخ موثر سود پرداختی از 22.4 به 19.7 درصد و همگام با آن نرخ موثر سود مشاع نیز از 28 به 25.3 کاهش یافته  است؛ بدین ترتیب اسپرد آنها بدون تغییر و 5.6 درصد است. کاهش نرخ ها هم انتظارات کاهشی نرخ بهره وپاسار را تایید می کند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد تولید برق عسلویه مپنا
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۰اسفند و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر