تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۶ فروردین و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 17 فروردين 1394 ، 08:27

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

دومین روز کاری پس از توافق بر روی چارچوب مسائل هسته ای نیز همچنان با صعود اکثر گروه ها و نمادها و جهش مجدد حدود 2000 واحدی شاخص کل به پایان رسید. البته حجم عرضه ها نسبت به دیروز کمی بهتر شده بود و شرکت هایی چون صندوق نفت سرمایه گذاری نفت، سرمایه گذاری سمند، خودرو و سایپا در اکثر زیر مجموعه های خود همچون بانک صادرات، بانک سینا ، بانک دی، خبهمن، خاور، خزامیا و خساپا و غیره با عرضه های پر حجم تر، بخشی از تقاضای سنگین خریداران را پاسخ دادند، امری که پیش بینی میشود فردا با شدت بیشتری پیگیری شود و در اکثر نمادها بخصوص نمادهای پیشرو (بانکی، خودرویی و زیر مجموعه ها) به تعادل منتهی شود.

البته قرار داشتن برخی نمادهای مهم همچون وبصادر، خودرو خساپا و غیره در سطوح مقاومتی محکم نیز احتمالاً به تعادل رسیدن بازار کمک می نماید. اما به احتمال زیاد با چشم انداز برطرف شدن ریسک مسائل هسته ای، ورود سرمایه گذاران خارجی و پتانسیل بالقوه بازار سرمایه ایران، می توان روند صعودی برای سال 94 انتظار داشت و قطعا سهامداری به دید میان مدت و بلند مدت با سودآوری مناسب تری نسبت به کوتاه مدتی ها همراه خواهد بود.

پس عرضه های پله ای برخی حقوقی ها را به دید میان مدت می توان فرصت خرید تلقی نمود. در گروه خودرویی به غیر از عرضه های به نسبت پر حجم تر روزهای گذشته، اخبار مثبتی همچون هجوم سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری بلند مدت و شایعاتی از تعدیل مثبت گروه بهمن و احتمال عرضه اولیه زیر مجموعه آن طی روزهای آینده شنیده میشود.

در گروه حمل و نقل بخصوص دریایی که بشدت از رفع تحریم ها منتفع خواهند شد شنیده هایی از اعلام سود و تعدیل مثبت حسینا و همچنین تقاضای بالای کشتیرانی امریکا و روسیه برای سرمایه گذاری و ورود به صنعت کشتیرانی ایران  و همچنین آغاز مذاکرات با کشورهای اروپایی برای بازگشت نفتکش های ایرانی به پایانه های نفتی اروپا، موج جدید تقاضای مناسبی برای اکثر آنها همچون حسینا و حکشتی فراهم نموده که رشد قیمتی شارپی را برای آنها ایجاد خواهد نمود.

احتمال فراخوان وزیران کابینه دولت روحانی به مجلس در روزهای آینده و رشد دلار داخلی برخلاف انتظارها (احتمالا با حمایت بانک مرکزی) از اتفاقات مهم و البته تامل برانگیز پیش رو می باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۱۶ فروردین ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد بانک پاسارگاد ◄

مطالب مرتبط
بنر