تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲ اسفند و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 3 اسفند 1393 ، 11:28

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

اولین روز فرمول جدید محاسبه حجم مبنا و در نتیجه روانتر شدن معاملات را با افزایش محسوس تقاضا در اکثر نمادهای بزرگ منجمله بانک ها، اخابر و همراه و ... مشاهده نمودیم که در نهایت دادوستدهای مثبت و همراه صف خرید را برای نمادهای مذکور به ارمغان آورد. علاوه بر این، استمرار اخبار مثبت هسته ای، امیدواری و خوشبینی به دست یابی به توافقی جامع و همچنین ارائه گزارشات مثبت برخی گروه ها و شرکت ها بر افزایش تقاضا بی تأثیر نبود.

در گروه بانکی، شایعاتی از اعلام تعدیل مثبت بانک صادرات و صف خرید پرحجم وانصار و در نتیجه رشد اکثر هم گروهیها را مشاهده نمودیم. بانک خاورمیانه 24% تعدیل منفی برای 93 و37% تعدیل مثبت برای 94 اعلام نمود.

گروه دارویی همچنان گزارشات مناسبی را اینبار با تعدیل12% مثبت داروپخش،20% مثبت دتولید، 4%مثبت امین، 10%مثبت زهراوی و 12% مثبت وپخش را اعلام نمودند که نشان از شرایط مناسب اکثر شرکت های دارویی دارد و با توجه به طرح سودمند نظام سلامت و مهمتر از آن امکان صادرات دارو با توجه به پتانسیل و امکانات مناسب تولید کنندگان داخلی، از چشم انداز مناسبی برخوردار هستند.

گروه حمل و نقل نیز با دست پرآمدند و حسینا 36% تعدیل مثبت و حپترو22% تعدیل مثبت اعلام و در نتیجه اکثرا معاملات مثبتی را تجربه نمودند. اما گروه مهم و تاثیرگذار خودرویی همچنان کمتر از انتظار و اینبار خساپا با کاهش چشمگیر44%سود94 و خفناور تعدیل منفی59% سود 94 را اعلام نمودند و اکثر گروه معاملاتی متعادل با گرایشی منفی را تجربه نمودند که در این بین خزامیاد از فشار فروش بالاتر همراه بوده و قطعه سازان و لیزینگی ها متعادلتر بکار خود پایان دادند.

در گروه فلزی، نماد ارفع نیز به دلیل افزایش چشمگیر بهای تمام شده تعدیل منفی52% و در گروه سیمانی ادامه گزارشات ضعیف اکثر آنها اینبار مجددا نماد ستران با کاهش9% و سیمان ارومیه حدود20% کاهش سود را شاهد بودیم. در کل برای فردا بازاری پرتقاضا در گروه بانکی و دارویی و البته روبه رشد و متعادل با گرایشی منفی در بقیه گروه ها را انتظار داریم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲اسفند ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال شرکت زامیاد ◄

مطالب مرتبط
بنر