اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲اسفند ماه ۹۳

يكشنبه ، 3 اسفند 1393 ، 11:32

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شرکت داده پردازی ایران
نماد شرکت داده پردازی ایران معاملات امروز را با صف فروش شروع کرد و در ادامه کمی متعادل شد. مداران در تازه ترین گزارش خود سود هر سهم را برای سال 94 با افت 21 درصدی نسبت به سال 93 ، 17 تومان برآورد کرده است.
مبلغ فروش با 6 درصد رشد به 80 میلیارد تومان رسیده است با این حال افزایش 27 درصدی بهای تمام شده سبب شده تا سود عملیاتی با 60 درصد کاهش به 1.5 میلیارد تومان برسد.
هزینه های عملیاتی در سال 94، 230 میلیون تومان درنظر گرفته شده که نسبت به 4.7 میلیارد تومان برای سال 93 کاهش قابل توجهی را نشان می دهد. شرکت علت آن را عدم نياز به محاسبه ذخيره خسارت ناشي از تاخير در اجراي قراردادها عنوان کرده است زیرا در سال 93 کليه تعهدات قراردادي به موقع انجام شده و پیشبینی می شود این روند در سال 94 نیز ادامه داشته باشد.
رشد تسهیلات مالی  باعث شده تا هزینه های مالی از 88 میلیون تومان به 322 میلیون تومان در سال 94 افزایش یابد.
بانک انصار
بانک انصار سود سال 94 را 65 تومان برآورد کرده که نسبت به سال 93، 20 درصد افزایش را نشان میدهد. درآمد مشاع بانک از 3.1 هزار میلیارد به 3.7 هزار میلیارد تومان (معادل 20 درصد افزایش) رسیده است. در بخش درآمدهای غیر مشاع، درآمد کارمزد با رشد 50 درصدی ،300 میلیارد تومان برآورد شده است. سایر درآمدهای غیرمشاع نسبت به سال جاری سه برابر شده و 63 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. بخش عمده این درآمد ناشی از فروش دارایی ثابت مشهود است.
هزینه مطالبات مشکوک الوصول متناسب با تسهیلات اعطاایی و درآمد مشاع رشد داشته و مبلغ 98 میلیارد تومان محاسبه شده است.
یادداشت حق الوکاله نشان می دهد نرخ موثر سود سپرده ها در سال 20.94 % و نرخ موثر تسهیلات 21.3 % است؛ در نتیجه اسپرد آنها 0.4 % می باشد. این مقدار برای پیشبینی سود سال 93، 4.3 % می باشد و در نه ماهه ، 1.1 % بوده است.

شرکت خدمات دریایی و بندری سینا
نماد شرکت خدمات دریایی و بندری سینا چهارشنبه گذشته به دلیل دریافت اطلاعات مبني بر تغيير با اهميت سود سال 94 متوقف شد. سود هر سهم سال 94نسبت به سال 93 با 36 درصد رشد،  535 تومان تخمین زده شده است.
مبلغ فروش و درآمد ارائه خدمات به دليل افزايش حجم عمليات با 26 درصد رشد به 350 میلیارد تومان رسیده است که دلیل اصلی افزایش سود هر سهم است. درآمد کانتينر اعم از THC، انبارداري و ساير، مربوط به بنادر بوشهر و شهيد رجايي مي باشد. درآمد ارائه خدمات در بندر بوشهر طبق قرارداد با سازمان بنادر و دريانوردي ، درسال 93 قابل بازنگري بوده که در اين صورت امکان تغيير سهم طرفين از درآمد حاصله محتمل مي باشد. در صورت انجام اين بازنگري امکان تعديل درآمد و سود شرکت در سال مورد گزارش و سال 1394 وجود دارد. همچنين درآمد قرارداد بندر شهيد رجايي براساس عملکرد سال 93 پيش بيني شده است  .کارکرد بندر نوشهر بدليل عمليات فله اي ( گندم ) از لحاظ مقداري  بالا ولي بعلت تعرفه ارائه خدمات به محمولات فله، کم است. ساير درآمدها شامل تخليه از کشتي ، حمل ، تخليه از کاميون و بارگيري به کاميون مي باشد که با توجه به روند نزولي در سنوات قبل براي هر سه بندر نزولي در نظر گرفته شده است. درآمد پايانه نفتي با توجه به عملکرد 6 ماهه سال 93 درج گرديده است و درآمد اسکله نفتي بر اساس تناژ سال 1393 محاسبه شده است . تعرفه سال آتي نیز با 10% افزايش محاسبه شده است.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد نفت بهران
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲ اسفند و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر