تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۴اسفند و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 5 اسفند 1393 ، 10:46

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی بازاری منفی را نظاره گر بودیم که در اکثر گروه ها و نمادها با حجم اندک دادوستدها اما جو منفی دنبال گرید. طبق انتظار افزایش محسوس تقاضا در گروه ساختمانی و خودرویی را شاهد بودیم به طوریکه برخی از نمادهای گروه نوسانات مثبتی را تجربه نمودند تا جایی که زامیاد بعد از افت شارپ اخیر با صف خرید همراه گردید.

احتمالا فردا بواسطه ادامه افزایش تقاضا در گروه خودرویی و البته حمایت صندوق توسعه بازار و سهامدار عمده از خودرو و برخی نمادهای تاثیر گذار، معاملات متعادلتر با گرایشی مثبت را نظاره گر باشیم که در گروه خودرویی (بخصوص قطعه سازان) و ساختمانی (بخصوص فرا بورسی ها) و احتمالا برخی بانک ها همچون وانصار، حکمت و وبصادر افزایش تقاضای مذکور نوسانات مثبتی را ایجاد نماید. در بقیه گروه ها بخصوص پتروشیمی، فلزات و معدنی ها، سیمانی ها و حتی دارویی ها، قندی ها و بیمه ای ها معاملات کم حجم و منفی را تجربه نمودند.

البته در نماد فولاد شاهد جابجایی بلوک در درصدهای مثبت ودر نتیجه افت کمتر شاخص کل بودیم امری که با معاملات دو طرفه فارس، غدیر و مپنا نیز دنبال گردید و از افت بیشتر شاخص جلوگیری نمود اما باز هم شاخص کل به سطوح حمایتی 65 و 64 هزار واحد نفوذ نمود که خود می تواند اعمال فشار فروش و جو منفی را در روز های آینده بیشتر نماید. سمگا بعد از شفاف سازی روی کدال و افتتاح پروژه هتل با صف فروش مجدد و افت قیمتی بکار خود پایان داد.

در گروه بانکی شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت وبصادر و تکذیب مصادره اموال بانک ایران زمین از سوی مدیر عامل شنیده میشود. در گروه دارویی همچنان گزارشات مثبت با تعدیل های مثبت8% دارویی لقمان دنبال گردید. در گروه لیزینگی ولصنم با جهش سود54% مواجه گردید اما در گروه خودرویی با تعدیل منفی58% خگستر مواجه گشتیم.

همچنان بازار در سایه مذاکرات هسته ای بصورت فرسایشی و خسته کننده و منفی بکار خود ادامه میدهد، امری که با گذشت بیش از یکسال همچنان ادامه دارد و امیدواریم حداقل تا آخر سال با روشن شدن نتیجه مذاکرات هسته ای، رویکرد بازار سرمایه واقتصاد کل کشور مشخص گردد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۴اسفندماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد بانک پاسارگاد ◄

مطالب مرتبط
بنر