تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳۰ فروردین ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 31 فروردين 1394 ، 08:51

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

امروز شاخص پس از افت جزئی در ابتدای معاملات با رشد همراه شد اما چندان دوام نیاورد و  در همان ساعات ابتدایی بازار کاهش یاقت و نهایتا در 4 واحد مثبت بسته شد.
در گروه بانکی خبری مبنی بر توافق بانک¬های دولتی و خصوصی جهت کاهش 2 درصدی سود بانکی منتشر شد. بر این اساس بانک‌ها توافق کردند در اولین مرحله سود علی‌الحساب سپرده‌های یک ساله را به 20 درصد کاهش داده و سود تسهیلات مشارکتی رایج بانک‌ها را بسته به نوع فعالیت 2 تا 3 درصد کاهش دهند. مقرر شد در صورت تأیید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این پیشنهاد از 15 اردیبهشت ماه سال جاری عملیاتی گردد. در صورت تحقق این خبر هزینه پول در بانک های کشور تا حدی کاهش خواهد یافت. به همین دلیل معاملات اکثر نمادهای گروه بانک، متعادل و مثبت دنبال شد.
همچنین این خبر بر روی گروه لیزینگ با توجه به انتظار کاهش نرخ تسهیلات دریافتی از بانک ها و در نتیجه کاهش هزینه مالی تاثیرگذار است. اکثر نمادهای این گروه نیز امروز معاملات مثبت را به ثبت رساندند. در این گروه نماد ولصنم صف خرید را نیز تجربه نمود. این نماد طی اطلاعیه ای سود سال 94 را با 13 درصد تعدیل مثبت اعلام نموده است.
در گروه سیمانی، علی رغم دادو ستدهای مثبت در طی معاملات دیروز که عمدتا با توجه به شایعه احتمال افزایش 17درصدی نرخ محصولات رخ داده بود امروز معاملات منفی را شاهد بودیم که حتی در برخی نمادها همچون سیمان کرمان به صف فروش نیز کشیده شد.
در گروه پالایشگاهی، معاملات منفی دنبال شد در نماد شتران همچنان شاهد تداوم صف فروش بودیم. تنها نماد مثبت این گروه یعنی شپنا همچنان صف خود را حفظ نمود ولی نسبت به روزهای گذشته معاملات پرحجم تری را تجربه نمود. در این گروه نماد شبندر بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص (61واحد) را ثبت نمود.
در گروه فلزات اساسی اکثر نمادهای گروه، معاملات مثبت را دنبال نمودند. نماد ذوب همچنان پیرو صحبت¬های مدیر عامل شرکت مبنی بر برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها همچنان صف خرید را تجربه نمود. همانطور که در گزارش دیروز نیز اشاره شد خبرهایی مبنی بر بررسی افزایش مجدد تعرفه واردات فولاد منتشر گردید و تا حدودی معاملات مثبت این گروه را رقم زد. نماد ملی مس نیز امروز معاملات مثبتی را ثبت نمود و حتی تا نز دیکی صف خرید نیز پیش رفت.
در انتها قابل ذکر است که تاثیرگذارترین مسئله بر بازار سهام روند مذاکرات هسته ای است. به نظر می رسد معاملات فردا متعادل و با گرایش منفی دنبال شود. همانطور که در گزارش روز گذشته اشاره شد سه شنبه هفته جاری مذاکرات در خصوص جزئیات تفاهم هسته ای صورت خواهد گرفت. در صورت انتشار اخبار مثبت از این جلسه، حمایت‌های فعلی در نمودار تکنیکالی نمادهای بازار سهام تثبیت خواهد شد.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۳۰فروردین ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد شاخص کل ◄

مطالب مرتبط
بنر