اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲۳ خرداد ۹۴

يكشنبه ، 24 خرداد 1394 ، 08:12

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

کارخانجات کمک فنرایندامین سایپا

طبق اطلاعات دوازده ماهه منتهی به 29/12/93 ؛ شرکت با سرمایه ای درحدود 321 میلیارد ریال مبلغ (87) ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است.این درحالی است که در بودجه این رقم به مبلغ 13 ریال سود به ازای هر سهم پیش بینی شده بوده است.در سال 92 نیز شرکت 6 ریال سود هر سهم شناسایی کرده است.
فروش شرکت طی این دوره بالغ بر 882 میلیارد ریال بوده و 111 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است. هم چنین این رقم درمقایسه با سال قبل از آن با 48 درصد رشد همراه شده است.میزان تولید شرکت در سال 93 حدود 38 درصد رشد را نسبت به سال قبل داشته این در حالی است که میزان فروش آن حدود 23 درصد افت داشته است.بهای تمام شده نیز با پوشش 116 درصدی مبلغ بودجه بالغ بر 827 میلیارد ریال شناسایی شده است.این رقم نسبت به سال قبل از آن حدود 60 درصد افزایش پیدا کرده است.بدین ترتیب با افزایش قابل توجه بهای تمام شده ؛ حاشیه سود ناخالص شرکت از میزان 13 درصد در سال 92 به میزان 6 درصد در سال 93 رسیده است.هزینه های اداری و عمومی نیز با پوشش 111 درصدی مبلغ بودجه به مبلغ 53 میلیارد ریال شناسایی شده است که در پی آن حاشیه سود عملیاتی شرکت از میزان 4 درصد در بودجه به میزان 0.4 درصد در واقعی دوازده ماهه محقق شده است.هزینه های مالی نیز به مبلغ 32 میلیارد ریال شناسایی شده تا 101 درصد مبلغ بودجه را محقق سازد.
درنتیجه افزایش قابل توجه بهای تمام شده ، هزینه های اداری و هزینه های مالی ؛ رشد مناسب فروش را از بین برده و منجر به شناسایی ضرر در پایان سال 93 شده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری سایپا
تحلیل اختصاصی از بازار بورس۲۳ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر