تحلیل اختصاصی از بازار بورس۲۳ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 24 خرداد 1394 ، 08:08

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار، شروع بازار مثبت و کم حجم پیگیری شد و گروه بانکی (بخصوص بانک ملت و بانک صادرات) در سایه حمایت سهامداران عمده و حقوقی ها نقش حامی بازار را ایفا نمودند. البته در اواسط بازار با توجه به جو احتیاط با عقب نشینی محسوس خریداران، اکثرا متعادل شدند، تا جایی که برخی گروه ها نوسانات منفی نیز تجربه نمودند.

اما در اواخر بازار کلیت بازار با جو مثبت همراه گردید. به این ترتیب در اواخر بازار شاهد افزایش یکباره تقاضا، رنج های مثبت در گروه بانکی و خودرویی، صف خرید و دادوستدها در درصدهای مثبت در نمادهایی همچون وبملت، وبصادر، خپارس و خبهمن بودیم که در نهایت تداعی کننده شروع مثبت معاملات فردا شد.

به نظر، علی رغم شایعات منفی منتشر شده مبنی بر احتمال تمدید مذاکرات هسته ای، خوشبینی ها در بازار استارات خورده و به این ترتیب خریدهای روز چهارشنبه و امروز را می توان به فال نیک گرفت. البته ادامه حمایت های سهامداران عمده و برخی حقوقی ها همچون حمایت شرکت کارکنان بانک ملت در نماد وبملت، فولاد مبارکه در نماد هرمز، سرمایه گذاری سمند در نمادهای خودرو، خاور و برخی قطعه سازان و لیزینگی ها مزید برعلت گشته و فروشندگان را به عقب نشینی وا داشته است اما همچنان حجم پایین دادوستدها از غالب بودن جو احتیاط فعالین بازار سرمایه حکایت دارد.

در گروه پتروشیمی و پالایشگاهی خبر رشد تولید2%نفت و 5.2 درصدی گاز و پیشی گرفتن ایران (رتبه سوم) از امارات در تولید نفت و رتبه چهارم در تولید گاز جهانی از زبان شرکت بریتیش پترولیوم، از پتانسیل های بالقوه ایران در صنعت مادر نفت و گاز و پتروشیمی حکایت دارد. اما گروه های مذکور اکثرا متعادل و بدون تحول خاصی بکار خود پایان دادند.

در گروه حمل و نقل  و لیزینگی نیز بخصوص در اواخر بازار و در نمادهایی همچون حسینا  و ولساپا شاهد بودیم که در نتیجه به صف خرید آنها انجامید. گروه های وابسته به قیمت های جهانی همچون فلزات اساسی، روی ها و سنگ آهنی نیز اکثرا گرایشی مثبت را تجربه نمودن که در سنگ آهنی ها و رویی ها به دلیل افزایش مصرف، تقاضا و افزایش قیمت ها (بخصوص در کشور چین) از اقبال بیشتر و دادوستدهای مثبت تری برخوردار بودند.

اعلام خبر کاهش حجم ذخایر نفت آمریکا باعث رشد اندک قیمت های جهانی نفت و برخی فلزات رنگین همچون مس گردید اما طلا و بقیه فلزات رنگین با نوسانات اندکی پیگیری شدند. در نهایت برای فردا در صورت عدم رخداد سیاسی خاص، شروعی مثبت پیش بینی می شود که با افزایش حجم دادوستدها به مستمر بودن آن می توان امیدوار بود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲۳ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال شاخص گروه بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر