تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۷ مرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

شنبه ، 31 مرداد 1394 ، 13:03

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه های خودرویی، قطعه ساز و لیزینگی، بانکی و بیمه ای، حمل و نقل، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، اکثرا  شروعی متعادل و منفی داشتند که با گذشت زمان معاملات بر شدت عرضه های آنها افزوده شد.

در این بین نمادهای وخاور، حکمت، اتكاي، ملت، خنصیر، خکار، حتاید، وبیمه، وغدیر، وصندوق، واتی، سدبير و ونيرو از معدود سهام متعادل با نوسانات مثبت گروه های مذکور بودند. نماد حکشتی با تکذیب شایعه زمین واگذار شده به سامسونگ، منفی شد. واگذاری زمین مذکور به شرکتهای زیر مجموعه بوده و سود حاصل از آن در صورتهای سال مالی 93 شناسایی شده است. نماد حتاید با خبر افزایش سرمایه 59 درصدی از محل انباشته متعادل و مثبت پی گیری شد.

شركت پخش سراسري ايران فروشنده حقوقی بانک ملت در معاملات دیروز بود و علیرغم حمایت های سهامدار عمده همچنان فشار فروش و معاملاتی منفی را تجربه نمود و افت حدود 29 واحدی شاخص کل را ایجاد نمود.

گروه های شیمیایی، پتروشیمی و پالایشگاهی، اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. تعدیل منفی 4 درصدی نماد فارس عمدتا به دلیل افزایش هزینه های عمومی و اداری بوده و معاملات منفی آن را مشاهده نمودیم. ادامه جابجایی بلوک در نماد مبین (هلدینگ خلیج فارس همچنان فروشنده در این نماد) با معاملات متعادل و منفی آن همراه بود و نمادهای شپدیس و مارون تحت حمایت حقوقی ها و با معاملاتی مثبت، رشد شاخص کل را ایجاد نمودند. نمادهای شرانل و شپاس در گروه پالایشگاهی، مثبت و بقیه همچنان با فشار فروش و افت قیمتی به کار خود پایان دادند. در این بین نمادهای شتران و شبهرن از فشار فروش مضاعفی برخوردار بودند.

درگروه های فلزی و معدنی، بازارهای جهانی طبق انتظار تقریبا ثابت بوده و کاهش اندک قیمت ها را تجربه نمود و نمادهای فایرا، فلوله و فزرين و با اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت و بقیه شرکت های گروه اکثرا منفی پی گیری شدند.

درگروه های برقی، ماشین آلات، تجهیزاتی و پیمانکاری، با عرضه های دیروز سهم پر حاشیه بکام، شروعی منفی داشت اما در اواخر بازار با رنج های مثبت مواجه شد. با توجه به نمودار سهم و قرار داشتن در منطقه اشباع خرید (RSI)، رشد شارپ اخیر و قرار داشتن در سطوح مقاومتی، به نظر ادامه صعود شرکت در کوتاه مدت سخت باشد و احتمالا استراحت و اصلاح قیمتی آن را مشاهده نماییم. درنماد بموتو همچنان معاملات پر حجم و جابجایی بلوکی بین شركت های نوردآريان فولاد و بانک تجارت را مشاهده نمودیم و نمادهای لخزر و تپمپی همچنان مثبت پی گیری شدند. شرکت بترانس بعد از مدتها کش و قوس و حاشیه، شاهد انجام معامله بلوک 28 درصدی در قیمت 820 تومان بود. سینا فرآیند فروشنده و خریدار گروه آداک (بخش خصوصی) می باشد. نماد فاراک در سایه حمایت شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان و همچنین نماد فاذر معاملاتی مثبت را تجربه نمودند و بقیه گروه اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.
در گروه های ساختمانی و سیمانی نمادهای ثعمرا، ثاژن، ثغرب و ثاخت با معاملات مثبت دنبال شدند و بقیه شرکت های گروه اکثرا منفی بسته شدند.

در گروه های دارویی، آی تی و مخابراتی، نمادهای شتهران و دارو با حفظ صف خرید و نمادهای وپخش، سبحان، دجابر، رانفور و سیستم، با معاملاتی مثبت، و بقیه گروه اکثرا  کم حجم، متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. ابلاغ خبر مثبت استفاده از تسهیلات یوزانس 6 ماه از سوی وزارت بهداشت، درمان، آموزش و پزشکی کشور با بی اقبالی فعالین بازار مواجه گردید و به اصطلاح خبری سوخته شد.
در گروه های غذایی، قندی، کانی های غیر فلزی، کاشی سرامیک و محصولات لاستیکی، نماد پاسا تحت شایعه تغییرات مدیریتی و همچنین نمادهای کمرجان، کهمدا، غالبر، غسالم، غمهرا، قشرين، قصفها و قشیر معاملاتی کم حجم و مثبت را سپری کردند و بقیه گروه اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.

با توجه به مفروضات گفته شده و قرار داشتن در آخرین روز هفته، احتمالا فردا نیز همین منوال دادستدها اما با حجم های پایین تر را شاهد باشیم.

ش

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲۷ مرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد سایپا دیزل ◄

مطالب مرتبط
بنر