تعطیلات تمام شد،یاعلی ....

دوشنبه ، 14 فروردين 1391 ، 07:28

وقتی خیلی کوچکیم بدون در نظر گرفتن اینکه خانواده مون چقدر مذهبی باشن، هر بار که می خوای بلند بشی بهت می گن یا علی. چون خیلی ها معتقدند در زمان های خیلی دور یه کسی بوده که نشانه و مظهر مردانگی بوده و دست کم حرف و عملش یکی بوده. اون نه متعلق به زمان خاصیه و نه آدم خاصی نه حتی جنسیت خاصی. هر زن، مرد، پیر و جوانی که مردانگی(جوانمردی)در رگ هاش جریان داشته باشه، علی بخشی از اوست.

امروز که اولین روز رسمی  کاریست, صفحه تازه ای از زندگیمون رقم می خورد. درست مثل اینکه یه دفتر سفید با سیصد و خورده ای صفحه به دستمون می دن تا هرچی می خوایم روش بنویسم.

 

پس اگر :

قلبت شکسته

دوست خوبم بهت تبریک می گم تو بزرگ شدی . راهی که خیلی ها تا 50 سالگی طی نکردن، تو همین الان بهش رسیدی. ازش استفاده کن. بزرگترین درس زندگی رو گرفتی اونو برای خودت نگهدار.

بیکاری

الان هزاران هزار فرصت پیش روته و می تونی انتخاب کنی که فردات رو چطور بسازی. فرصتی که خیلی ها آرزوشونه داشتن یا حداقل به عقب برمی گشتن تا مسیر زندگیشون رو تغییر بدن.

همسرت مزخرفه

وای خدای من! اصلا غر نزن. اگرچه بیشتر از همه خودت مقصر این اوضاعی اما این یه فرصته. خیلی از آدمای موفق جهان همسران مزخرفی داشتن که وقتی به پیروزی رسیدن یکی از دلایل موفقیتشون رو غر غرای همسرشون می دونن.

باور نداری زندگی نامه ارسطو، مولانا، پروین اعتصامی و.... رو یه ورق بزن.

تنهایی

توی همه دنیا خیلی از آدم ها هستن که برای اینکه یک ساعت تنها و در آرامش باشن حاضرن خیلی هزینه کنن. به قول دکتر شریعتی "همیشه روح محتاج لحظه هایی است که در آن هیچ کس نباشد."

بی پولی

این بهترین فرصته که مزه شیرین پولدار شدن رو بچشی. تا عطشی نباشه سیراب شدن معنایی پیدا نمی کنه . یه ذره بیشتر فکر کن.

تعطیلاتت بیخودی داشتی

اگر عید بهت خوش نگذشته و روزای شادی رو پشت سر نگذاشتی بهت مژده میدم چندین روز پیش روته که می تونه بهترین روزای عمرت باشه.

خوب آخه "بعد هر سختی آسانیست"

دلت پر از خشم و حسرته

عزیزم تبریک می گم این یعنی انرژی توی تو ذخیره شده که می تونی باهاش کوه ها رو جابجا کنی فقط باید از قدرت خشم استفاده کنی و به جای این که توی ذهنت برای خودت و دیگران دادگاه به پا کنی و مقصر رو شایسته تنبیه اعلام کنی این انرژی بی نهایت را صرف تغییر اوضاع کن. گذشته برنمی گرده اما فردا پیش روته مهربان.

عزیزت از دستت رفته

خسران و از دست دادن همیشه سخته اما خودت خوب می دونی که همه ما تنها میایم و تنها هم میریم. خدا رو شکر که این حقیقت تلخ رو وقتی فهمیدی که هنوز فرصت داری پس تا می شه برای فردات اندوخته جمع کن.

تو الان موظفی به جای دو نفر  شاد باشی ، لبخند بزنی و زندگی کنی.

چهار فصل یه نشانه است برای همه ما برای اینکه بدونیم هیچ چیزی همیشگی نیست و خدا هر روز می تونه معجزه کنه شاید امروز روز تو باشه و شاید فردا...

اینکه کسی تمام شب رو تا صبح گریه می کنه بعد یک دوش آب سرد می گیره که تو اولین روز کاریش چشماش ورم نداشته باشه و بعد صبح روز بعد برای تو از امید و آینده می گه یعنی اینکه معجزه همین جاست توی قلب ما.

دستهات رو روی زانوهات بزن که خدا اندازه توان هر کدوم از ما بهمون سختی و مصیبت می ده. تو از پسش بر می یای

یا علی...

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► 10 روش برای دستیابی به شغل مورد علاقه‌تان
در قاب تصویر/ ساعت زمین مجالی برای احترام به زمین ◄

مطالب مرتبط
بنر