گزارش ویژه/مسکن ویژه مهر چیست؟+ شرایط ثبت نام

سه شنبه ، 27 تیر 1391 ، 09:51

 

مسکن ویژه مهر همانطور که از نامش پیداست مثل خیلی چیزهای دیگر چون نام ویژه را یدک می کشد گرانتر است.

به گزارش بانکی دات آی آر، ساخت مسکن ویژه در سه نقطه تهرانسر، چیتگر و حکیمیه همچنین در شهرجدید پردیس هم انجام می گیرد و قیمت مسکن ویژه در این شهر به دلیل هزینه آماده سازی زمین بیشتر است.

همانطور که واضح و مبرهن است زمین در تهران گرانتر از سایر نقاط کشور است از این روی بیشتر مسکن هایی که تحت پوشش مسکن مهر ساخته می شوند به منظور پایین تر بودن هزینه زمین در نقاط خارج شهر و همچنین به منظور اعمال سیاست های تمرکز زدایی از شهر تهران در خارج تهران و شهرهای جدید اطراف آن ساخته می شوند.

 

با این وجود یکی از ایراداتی که به ساخت مسکن مهر در شهرهای جدید گرفته می شد، مسافت این شهرها نسبت به شهر مادر است که این موضوع در کنار هزینه سنگین تامین زیرساختها دولت را برآن داشت تا بر بخش دیگر مسکن مهر تمرکز کند؛ به همین جهت دولت برنامه ساخت مسکن مهر خودمالک در داخل شهرها را برای سال جدیددر دستور کار قرار داد که ساخت و ساز در بافتهای فرسوده با استفاده از تسهیلات کم بهره یکی از این راهکارها بود.

قرار است در این مسکن های ویژه از سنگ های مرغوب و گران قیمت گرانیت استفاده شود و فضای درونی و بیرونی ساختمان ها  به شکل ویژه ای طراحی شود بنابر این هزینه تامین آنها گرانتر از سایر بناها خواهد بود.

برطبق اعلام مسئولان اجرای این پروژه به زودی از محله های تهرانپارس و تهرانسر آغاز می شود و در فاز اول 10 هزار واحد مسکونی در این محله ها از سوی انبوه سازان ساخته خواهد شد که می تواند نیاز عمده به مسکن را در شهر تهران برطرف کند.

مساحت زمینی که در تهرانسر در نظرگرفته شده 70 هکتار و در تهرانپارس حدود 6 هکتار است. در حال حاضر فراخوانی برای ساخت این واحدها داده شده و مسکن و شهرسازی استان تهران اعلام آمادگی کرده است که با پیمانکاران سطح یک و ارشد برای ساخت مسکن مهر در شهر تهران همکاری کند و به نظر می رسد که انبوه سازان این پروژه انتخاب شده اند.

تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای مسکن مهر در شهر تهران 25 میلیون تومان وام صنعتی سازی است که با توجه به قیمت بالای این واحدها احتمال افزایش تسهیلات وجود دارد و وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر مشغول بررسی قیمت تسهیلات این واحدها است.

البته تا لحظه انتشار این گزارش وزیر چنین اقدامی را رد کرده است.

علاوه بر محله های تهرانپارس و تهرانسر، این واحدها در شهر جدید پردیس و چیتگر هم ساخته خواهد شد تا بتواند قیمت مسکن در شهر تهران را تحت تاثیر قرارداده و کنترل کند.

شرایط دریافت مسکن مهر ویژه:

1.فاقد مسکن باشند

2.فرم «ج» آنها سبز باشد، یعنی قبلا ملک و زمین از دولت نگرفته‌ باشند

3. توانایی پرداخت اقساط

4. زنان خود سرپرست اعم از مجرد، مطلقه یا بیوه مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن با ارائه مدارک و مستندات قانونی (در خصوص فوت همسر یا طلاق، معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل 20 سال سن و با معرفی و تأیید سازمان بهزیستی کشور است.

پیشتر زمان ثبت نام این واحد ها شهریور ماه اعلام شده بود اما وزیر در مصاحبه ای که در 18 ام ماه جاری انجام داده از ثبت نام مرداد ماه خبرداد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► درقاب تصویر/ خانم های کارگرهند و معرفی نظام کاستی
ویندوز 8 بیش از 55 درصد سریعتر از ویندوز 7 بوت می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر