کارجویان در دنیا چقدر به شبکه های اجتماعی دل بسته اند؟!

يكشنبه ، 23 مهر 1391 ، 07:46

در اینکه عصر ما عصر شبکه های اجتماعی است کسی شک ندارد و همگان بر تاثیر شگرف این پدیده تازه قرن حاضر اذعان دارند. شبکه های اجتماعی این روزها بخشی از زندگی روزانه میلیون ها نفر از مردم جهان هستند و تاثیر مستقیمی بر پدیده های گوناگون جهان از سیاسی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی و فرهنگی می گذارند.

به گزارش بانکی دات آی آر، کارجویان یا همان افراد بیکار هم قشری از هر جامعه هستند که شاید کمی نگاهشان به این شبکه های اجتماعی به واسطه شرایط خاصی که دارند متفاوت باشد و به شبکه های اجتماعی به چشم انجمن های کاریابی نگاه می کنند.

در میان لایه های مختلف جامعه و نسل های گوناگون این افراد بین 18 تا 29 سال هستند که به اقتضای شرایط سنی شان بر شبکه های اجتماعی حکومت می کنند و بیشترین جامعه آماری اعضا را به خود اختصاص داده اند.

اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در میان کارجویان این آمار به چه ترتیب است و افراد بیکار تا چه حد و به چه میزان از این امکان عصر جدید استفاده می کنند؟

به تازگی تحقیقی در این رابطه انجام شده که به بررسی تفاوت ها و شباهت های سه نسل مختلف در استفاده از شبکه های اجتماعی برای کار پیدا کردن می پردازد.

جالب ترین نتیجه این تحقیق این است که افراد بین 46 تا 66 سال هم برای یافتن کار دست به دامان شبکه های اجتماعی شده اند و حتی در این رقابت دست کمی از نسل های جوانترشان ندارند.

در این تحقیق مشخص شد که هر سه نسل مورد بررسی برای یافتن کار مورد نظر خود به شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند، اما به صورت صد در صد به آن تکیه نکرده و از راه های دیگر نیز به دنبال کار می گردنند.

قرار دادن یک رزومه در پیج یک شبکه اجتماعی به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد و به نوعی کارآمد نیست، اما تنها یک تماس تلفنی می تواند شانس شما و اثر رزومه ارسالی را به شدت بالا ببرد.

این پژوهش 5268 کارجو را مورد بررسی قرار داد که از میان آنها 742 نفر بین 18 تا 29 سال سن داشتند، 1676 نفر بین 30 تا 47 ساله بودند و 2850 نفر هم بین 48 تا 67 سال از عمرشان گذشته بود.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► یخجال 41 هزار دلاری، رقیبی برای آشپزخانه شما!
6 میلیارد موبایل فعال در سراسر جهان وجود دارد ◄

مطالب مرتبط
بنر