پروفایل فیسبوک، روش جدید تشخیص بیماری های روانی

دوشنبه ، 16 بهمن 1391 ، 13:45

پژوهش های تازه دانشگاه میسوری نشان می دهد مطالبی که افراد روی صفحه فیسبوک خود می نویسند، آینه تمام نمایی وضعیت روانی آنهاست.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، براساس تحقیقات محققان این دانشگاه کاربر عضو فیسبوک یک ساعت یکبار مطلب جدید بگذارد و چه ماهی یکبار سراغ پروفایلش برود، صفحه فیسبوک شخصی اش می تواند انعکاس دهنده تمامی حالات روانی اش در آن زمان باشد.

پژوهشگران در این تحقیق، 200 دانشجو را مورد بررسی قرار دادند. آنها ابتدا به بررسی میزان برون گرایی و اعتقادات عجیب و غریب آنها پرداختند و سپس از آنها خواستند تا پرینتی از فعالیت های صفحه فیسبوکشان تهیه کنند.

در این بین این اجازه هم به دانشجویان داده شده بود تا بخش هایی از تایم لاین خود را سیاه کنند تا دیده نشود. اما آنچه هر یک از آنها اجازه دیدنش را به دیگران دادند، انعکاس دهنده وضعیت روانشناختی شان بود.

تایم لاین برخی از دانشجویان حکایت از ابتلای آنها به اختلال فقدان لذت اجتماعی داشت. اختلالی که بر اثر عدم لذت و شعف نسبت به جامعه اطراف و عدم توجه افراد جامعه به فرد به وجود می آید.

این نوع افراد از طرد اجتماعی به عادت های عجیب و غریب می رسند و تمایل زیادی به پست کردن عکس، ارتباط مجازی و داشتن دوستان کم دارند.

این درحالی است که سایرین با بخش هایی که از تایم لاین خود حذف کرده بودند، نشانه ها و علائمی از پارانویا را نشان دادند. در این حالت شخص با اهمیت فوق العاده و خارج از اندازه‌ای که به سلامت جانی و مالی خود می‌دهد، خود را شکنجه می‌دهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► 5 اصل برای میزان حقوقی که در خواست می کنید
کافه استخدام/ بانک توسعه تعاون از دسترس خارج شد ◄

مطالب مرتبط
بنر