از چه زمانی می توان ios7 را نصب کرد؟!

چهارشنبه ، 22 خرداد 1392 ، 03:03

دیروز iOS 7 نسخه بتا معرفی شد و شما اگر جزو توسعه‌دهندگان اپل باشید، یعنی UDID دستگاه اپل شما در سرور اپل با اکانت Developer ثبت شده باشد، می‌توانید این سیستم عامل را روی آی‌فون و آی‌پاد تاچ خود و به زودی روی آی‌پد خودتان نصب کنید.

خیلی هیجان‌انگیز است که شما پیش از بسیاری از کاربران، عملا iOS 7 را آزمایش کنید، من هم با شما موافقم، این را در نظر داشته باشید که تا وقتی خودتان iOS 7 را شخصا نبینید، نمی‌توانید از بسیاری ریزه‌کاری‌های سردربیاورید.

متأسفانه برای نصب نسخه اصلی iOS 7 تا پاییز و به احتمال زیاد مهر ماه زمانی که آی‌فون ۵S معرفی می‌شود، باید صبر کرد.

خیلی‌ها این شکیبایی را ندارند و در خارج کشور با پرداخت ۱۰ دلار به واسطه‌ها و در ایران با هزینه‌ای نزدیک‌تر به ۱۰ تومان UDID خود را ثبت می‌کنند و بعد نسخه بتا را نصب می‌کنند.


اما آیا نصب نسخه بتا کاری عاقلانه و خالی از اشکال است؟!

به پنج دلیلی که در زیر به آنها اشاره خواهم کرد، توصیه می‌شود که در تصمیم خود شتابزده عمل نکنید:

باگ‌ها

نسخه، نسخه بتا است و بنابراین به احتمال زیاد تعدادی باگ دارد، ممکن است تصور کنید که باگ‌ها جزئی اهمیتی ندارند، اما ممکن است در مواردی این باگ‌ها خیلی آزارنده باشند، iOS 6 بتا را به یاد بیاورید و مشکل تعدادی از کاربران را در برقراری اتصال وای فای.

اپلیکیشن‌هایی که ممکن است اجرا نشوند

ممکن است برخی از اپلیکیشن‌ها با iOS 7 سازگار نباشند یا وقتی تحت آن اجرا می‌شوند ناپایدار باشند. بنابراین شما ممکن است با کرش کردن، اپلیکیشن محبوبتان روبرو شوید.

 

آی‌فونی که کار نمی‌کند!

فراموشکارها باید جدا از نصب نسخه بتا خودداری کنند، دلیلیش؟

نسخه‌های بتای نرم‌افزارهای اپل معمولا تاریخ انقضا دارند و بعد از مدتی از کار می‌افتند و وسایلی که به نسخه تازه‌تر ارتقا نیافته باشند، ممکن است موقتا از کار بیفتند. بنابراین ممکن است شما به یک باره در سر کار و یا یک سفر، با یک گوشی فاقد عملکرد روبرو شوید و تا زمانی که به منزل برگردید و به کامپیوتر دسترسی پیدا کنید، باید فقط حسرت بکشید!

مشکل داون گرید

خوب ممکن است شما بگویید که اگر چیزها مطابق میلتان نبودند، می‌توانید داون گرید کنید، اما داون گرید به خصوص در نسخه‌ها و آی‌دیوایس‌های اخیر، چیزی بدون تضمین است و ممکن است مدت‌ها به دردسر بیفتید و نتوانید داون گرید کنید.

ممکن است نسخه بتا، یک آپدیت کامل نباشد

محتمل است که نسخه بتا، یک آپدیت کامل نباشد و پاره‌ای از ویژگی‌هایی که هیجان‌زده‌تان کرده در نسخه بتا موجود نباشند.

برای مثال زمانی که اپل سیری را در iOS 5 معرفی کرد، در نسخه بتا خبری از سیری نبود!

ممکن است اپل به صورت تعمدی برخی از ویژگی‌ها را در نسخه بتا قرار ندهند تا در زمان عرضه نسخه نهایی، برخی از چیزها کاملا تر و تازه بنمایند.

بنابراین اگر اصطلاحا آدم فنی‌ای نیستید و حوصله سر و کله زدن با باگ‌ها و مسائل داون گرید را ندارید، اگر وبلاگ‌نویس نیستید، بهتر است عجله نکنید و تا مهر امسال صبر کنید.

تازه با این سرعت اینترنت ما، واقعا آزارنده است که چند صد مگ فایل دانلود کنید و بعد به نتیجه مطلوب هم نرسید!

منبع: یک پزشک

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► کارمند خوب اشتباه می کند، مدیر خوب می پذیرد
سند راهبردي نظام بانکی در 3 محور تدوین شد ◄

مطالب مرتبط
بنر