آنچه اپل باید از گوگل بیاموزد

دوشنبه ، 14 مرداد 1392 ، 10:41

الان در ماه مرداد هستیم و هنوز هیچ محصولی از شاخه iPad و iPhone که توسط شرکت اپل تولید می‌شوند، در این سال عرضه نشده‌است. در حالی که شرکت گوگل، نسخه 7 اینچی تبلت Nexus را با نام Nexus 7 به بازار عرضه کرده‌است.Nexus 7 ، بر خلاف آنچه که به نظر می‌آمد، به سرعت توانست، به خاطر صفحه نمایش مناسب، سرعت بالای پردازش گرافیکی و به کار رفتن بلوتوث نسخه چهارم در آن دل طرفداران گوگل را بدست بیاورد. در حالی که اپل نقدهای مثبتی در مورد iPad Mini دریافت نکرده بود. حال می‌توانید در زیر در مورد آنچه که اپل باید از گوگل برای تولید iPad Mini بعدی بیاموزد، مطلع شوید.


-    کاهش قیمت به خصوص در مدل‌هایی که حافظه داخلی آنها بیشتر است: در حالی که iPad Mini تولیدی در سال 2012 ، قیمت فروش آن ازیک میلیون دویست هزار تومان شروع می‌شود ولی نسخه جدید Nexus که در سال 2013 تولید شده، از قیمت هشتصد هزار تومان به فروش می‌رسد که این تفاوت قیمت چهارصد هزار تومانی، کم به نظر نمی‌آید.جالب اینجا است که نسخه 32 گیگی iPad Mini حدود 300 هزار تومان و نسخه 32 گیگی Nexus 7 فقط 120 هزار تومان گرانتر است.پس حتما اپل باید فکری به حال وضعیت قیمت iPad Mini کند تا بتواند مشتری‌هایش را برای خود نگه دارد.

-    صفحه نمایش رتیا کیفیت بالایی دارد ولی زیاد با عمر باتری دوست نیست: از لحاظ طولی، هر دو این تبلت‌ها یک اندازه هستند ولی از لحاظ عرضی، iPad Mini بزرگتر است. درست است که صفحه نمایش iPad Mini کمی دست شما را در خواندن مطالب، وسعت تصویر بازی‌های ویدیویی و غیره باز می‌گذارد؛ اما از نظر مصرف باتری iPad Mini بسیار ضعیف عمل می‌کند و عمری برابر نصف تبلت Nexus 7 دارد.

 

-    ایجاد یک محیط خوب برای کودکان و قابلیت ساخت پروفایل‌های مختلف: خیلی از کاربران سیستم‌عامل iOS مدت ها در انتظار آمدن قابلیت ایجاد پروفایل شخصی هستند؛ اما هم اکنون Nexus 7، از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و جدیدا در اعلامی رسمی برای نسخه جدید اندروید، بیان شده که کاربران این سیستم عامل می‌توانند در استفاده از اپلیکیشن‌ها برای حساب‌های کاربری مختلف، محدودیت ایجاد کنند که بسیار برای کودکان مناسب است و اپل حتما باید روی این موضوع تمرکز کند.


هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که اپل چه تصمیمی در مورد پروژه تولید iPad Mini دارد، اما از آنجایی که هم‌اکنون به فکر کاهش قیمت iPhone افتاده است به احتمال بسیار بالا، فکری هم به حال قیمت iPad Mini خواهد کرد. شرکت اپل به احتمال بسیار زیاد، iPad Mini جدید را در اوایل سال 2014 میلادی عرضه خواهد کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 4 ویژگی مهم مدیران مدرن
خبری از بانک‌های ایرانی نیست ◄

مطالب مرتبط
بنر