اینجا وای فای ممنوع است!

يكشنبه ، 20 مرداد 1392 ، 08:29
شهر کوچک گرین بنک بزرگترین کابوس هر گیک است. در این شهر سیگنال های وایرلس ممنوع هستند. هیچ موبایلی، وای فایی، بلوتوثی و رادیویی در گرین بنک وجود ندارد. کلا ساکنین این شهر اجازه ی داشتن هیچگونه فرستنده ی رادیویی را ندارند.

گرین بنک در مرکز «منطقه ی خاموش رادیویی آمریکا» قرار دارد. منطقه ی خاموش رادیویی آمریکا، محیطی مستطیل شکل با مساحت ۲۱۰۰۰ کیلومتر مربع است که برای محافظت رادیو تلسکوپ های منطقه از سیگنال های ساخته ی دست بشر به وجود آمده است. تداخل این سیگنال ها با امواج رادیویی دریافت شده از فضا می تواند باعث از بین رفتن اطلاعات بسیار ارزشمندی بشود. منطقه ی خاموش رادیویی آمریکا شامل بخش هایی از ایالات ویرجینیا، ویرجینیای غربی و مریلند می شود.
در تمام بخش های منقطه ی خاموش رادیویی، استفاده از سیگنال های رادیویی محدود شده است اما در گرین بنک این محدودیت ها بسیار شدیدتر هستند، حدی که پلیس برای یافتن سیگنال های رادیویی در خیابان ها گشت می زند!

البته این محدودیت ها بی دلیل نیستند. شهر گرین بنک میزبان رادیو تلسکوپ گرین بنک، بزرگترین رادیو تلسکوپ متحرک جهان است. خیلی ها باور دارند که گرین بنک مهم ترین تلسکوپ جهان است. سیگنال های رادیویی می توانند جلوی کشف شدن خیلی چیز ها را بگیرند.
در گرین بنک موبایل اصلا آنتن نمی دهد. روشن کردن آن کلا بی فایده است. شبکه های رادیویی هم وجود ندارند. تنها کسانی که می توانند از بیسیم استفاده کنند، امدادگران هستند، البته برد بیسیم های آن ها خیلی کم است. تمام مردم شهر از تلفن عمومی استفاده می کنند. مردم شهر می توانند به اینترنت وصل بشوند ولی تنها با مودم Dial Up!

شاید به نظر برسد که این محدودیت ها باعث بشوند که مردم از این شهر نقل مکان بکنند ولی برعکس ممنوعیت سیگنال های وایرلس باعث شده است که خیلی از کسانی که از تکنولوژی و امواج الکترومغناطیسی خسته شده اند به گرین برک نقل مکان کنند.

یک نفر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► برخورد تحقيرآميز فروشنده با مجری میلیاردر!
سبک زندگی/8 قانون جالب برائ مجردها کە تنهایی را با خوشحالی سپری کنند ◄

مطالب مرتبط
بنر