مدیرعامل یک شرکت بزرگ صنعتی ـ معدنی بازداشت شد

چهارشنبه ، 23 مرداد 1392 ، 13:43


مدیرعامل یک شرکت بزرگ صنعتی - معدنی از چهارشنبه هفته گذشته بازداشت شده است.


به گزارش فارس «پ» در دولت نهم به مدیرعاملی یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی منصوب شد، اما به دلیل تخلفات وی به خصوص در بحت واگذاری بلوک عمده این شرکت که در تحقیق و تفحص مجلس نیز دنبال و پیگیری شد، از مدیریت آن کنار گذاشته شد.

در عین حال بار دیگر وی به مدیرعاملی یکی از عظیم ترین و ثروتمندترین شرکت‌های معدنی کشور منصوب شد و این انتصاب در آن زمان شائبه تلاش جریان انحرافی برای دستیای به منابع مالی مورد نیاز برای انتخابات ریاست جمهوری را تقویت کرد.

تولید کنندگان سال گذشته این شرکت را متهم به گران فروشی می‌کردند و برخی از تشکیل پرونده این تخلفات در سازمان بازرسی کل کشور خبر دادند.

گفته می‌شود در مقاطعی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز برای برکناری این فرد تلاش کرد، اما این تلاش ها با نفوذ یک جریان خاص در قلب دولت ناکام ماند.

مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص از شرکت صنعتی و معدنی را به دلیل تخلفات مطرح در دستور کار قرار داده است.

یک نماینده مجلس اخیرا در این باره گفته است: طی یک ماه گذشته خبرها حاکی از این است که با تصویب هیات مدیره این شرکت، شرکتی به نام «ای‌پی» در خارج از کشور تاسیس شده و گزارش مجموعه وزارت اطلاعات حاکی از این است که بالغ بر هزار میلیارد تومان به حساب شخصی واریز شده و منابع شرکت در حال از بین رفتن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر اطلاعات خواست به این موضوع رسیدگی کند.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت که این موضوع حل شده و تحقیق و تفحص در دستور کاری مجلس قرار می‌گیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► جنبش ضدتحریم تشکیل می‌شود
فناوری/ عرضه اولین تلویزیون‌ OLED سامسونگ به بازار ◄

مطالب مرتبط
بنر